تکنولوژی

همه چیز درباره Iphone 5s و Iphone5C

آیفون جدید اپل در راه است. بر طبق خبرهای منتشر شده تاریخ معرفی نسل بعدی آیفون دهم سپتامبر اعلام شده است و ظاهرا این بار سورپرایزی بزرگ در راه است. بگذریم از اینکه اپل مدتهاست از طریق محصولاتش ما را سورپرایز نکرده است.

از ماه ژانویه گزارش ها حاکی از این بوده که امسال اپل دو مدل آیفون به بازار معرفی خواهد کرد: 
یک گوشی سنتی  و در ادامه نسل های قبلی آیفون و دومی مدلی کاملا جدید  که با قیمتی پایین تر عرضه خواهد شد. در این مقاله ما تمام شایعات و خبرهایی  که در مورد این دو مدل از نسل بعدی آیفون منتشر شده را بررسی میکنیم.
 
نسل بعدی آیفون  
 
اپل هر سال در محصول جدیدش تغییرات کوچک نرم افزاری و تغییرات اساسی در طراحی اعمال میکرد و به نظر نمی آید امسال غیر از این باشد. همانند آیفون 3GS و , 4S  انتظار میرود ظاهر و بدنه آیفون اصلی  بعدی شبیه اجداد خود باشد و تغییرات اصلی داخل دستگاه انجام شود . بسیاری عنوان کردند که نام این محصول آیفون5S  خواهد بود که اصلا دور از انتظار نیست!
 
ویژگی های جدید
اسکنر اثر انگشت در کنار دگمه اصلی آیفون احتمالا یکی از مهمترین امکانات آیفون جدید خواهد بود
 
بر اساس خبر های منتشر شده، تفاوت بزرگ آیفون بعدی وجود ویژگی اسکنر اثر انگشت  روی دگمه اصلی آن خواهد بود که ویژگی جالبی به نظر می آید. البته وجود  این تکنولوژی  در گوشی های موبایل چندان جدید نیست . سال 2011 موتورولا سنسوری مشابه را در گوشی های The Atrix 4G  خود طراحی کرده بود. ولی جای تکنولوژی اسکنر اثر انگشت در بین گوشی های هوشمند نسل های بعد خالی مانده بود.
سال گذشته اپل  با خریداری شرکت Security Firm Authen Tec نشان داد که می خواهد در این راستا پیشگام باشد. شرکت Authen Tec  قبلا روی سنسورهای بیومتریک قابل نصب در گوشی های موبایل کار کرده بود.
برطبق گزارش Mac Rumors  ، یک تحلیل گر و منبع آگاه خبری اپل ، Ming-Chi Kou ، که قبلا پیش بینی های درستی از محصولات آینده اپل کرده بود، خبر وجود این اسکنر ها را تایید کرده است .
 در حقیقت خبر وجود این تکنولوژی را او لو داده است! ظاهرا این اسکنر فقط برای باز کردن قفل گوشی و تشخیص اثر انگشت فرد کاربرد دارد.
بسیاری از منتقدین از طول عمر و قابلیت اعتماد این اسکنر ابراز نگرانی کرده‌اند. در مقابل چندین سایت خبری  به این نکته اشاره کرده که  اپل با نصب لایه ای کریستالی ، بادوام و بیرنگ، امنیت این اسکنر هارا تضمین میکند. گفته می‌شود اپل همچنین از همین لایه محافظ برای لنز دوربین آیفون 5   استفاده کرده بود.
دوربین آیفون جدید هم تغییراتی کرده و در شایعات بسیاری به بهبود کیفیت  سنسور و لنز دستگاه اشاره شده است. لنز دوربین آیفون۵ ، هشت مگاپیکسلی است که ظاهرا در نسل بعدی  به 12 یا 13 مگا پیکسل ارتقا خواهد یافت . بر طبق  پیش بینی آقای Kou ، دوربین جدید همچنین دریچه بزرگتری خواهد داشت که اجازه عبور  بیشتر نور و ثبت تصاویر با کیفیت‌تر را می‌دهد.
در اکثر خبر ها به این ویژگی اشاره شد که دوربین آیفون  جدید به  دو فلاش LED  برای روشنایی بیشتر تصاویر مجهز خواهد بود .تصاویر لو رفته از دستگاه  نشان میدهد که این دو فلاش رنگ های متفاوتی دارند که این قابلیت  به آنالیز محیط و تشخیص اینکه کدام نور برای کدام محیط مناسب تر است کمک میکند.
 
ویژگی های اساسی
 
رنگ آیفون در همه این سال‌ها محدود و بدون تغییر مانده با این حال گفته می‌شود این بار اپل قصد دارد این سیاست را تغییر دهد
 
رنگ آیفون همیشه یا سیاه بوده یا سفید و گاها خاکستری اما احتمالا امسال اپل قوانین گذشته را تغییر میدهد. شایعات و خبرها حاکی از این است که رنگ طلایی هم به مجموعه رنگ های دستگاه اضافه شده است، البته
برخی  این رنگ را “شامپاینی” اعلام کرده‌اند.
طبق گزارش روییتر اپل یا این تغییر رنگ ،مشتریان بیشتری در چین پیدا خواهد کرد.احتمالا تنها تغییر بزرگ سخت افزاری نسل جدید همین باشد.
قسمت ذخیره سازی هم احتمالا ارتقا خواهد یافت. اپل هر سال میزان حافظه داخلی گوشی های جدید را دوبرابر میکند. یکی از رقبای اصلی اپل ، HTC   هم اخیرا محصولات خود را با میزان حافظه 32 گیگ به بازار ارائه کرده است. شرکت اپل آیپد های 128 گیگابایتی خود را هم به تازگی معرفی کرده است.
مطابق عکس های لو رفته در سایت MAC RUMORES ، همانند سال قبل انتظار میرود که اپل پردازنده‌های آیفون جدید را هم ارتقا دهد. سال گذشته شرکت اپل اعلام کرده  بود که کیفیت گرافیکی و قدرت CPU آیفون 5  را دوبرابر کرده است.اما اینکه امسال چه اتفاقی می افتد مشخص نیست، اما خبرهای درز رفته نشان میدهد که قدرت پردازنده از 32 بیت به 64 بیت افزایش خواهد یافت که صد البته باعث بهتر اجرا شدن اپلیکیشن ها خواهد شد. بر اساس نامگذاری سنتی  هرساله اپل،  احتمالا نام این پروسسور جدید “A7” خواهد بود.
باتری آیفون جدید هم گویا دستخوش تغییر شده و بهبود کیفیت یافته است. 
بر اساس خبرها،اپل روی صفحه‌ نمایش بزرگ‌تر و احتمالا 4.7 یا 5.7 اینچی  تمرکز دارد ولی احتمال کمی دارد که امسال این تغییر را در آیفون 5s ببینیم. 
 
تولید یک آیفون کاملا جدید
آیفون 5c احتمالا با مشخصاتی شبیه به آیفون ۵ فعلی با بدنه پلاستیکی و رنگبندی مختلف عرضه می‌شود
 
سپتامبر امسال همراه با آیفون   جدید اپل قرار است آیفونی  ارزان قیمت با رنگ های متنوع معرفی شود. این آیفون جدید احتمالا iPhone 5c نام داشته باشد. که C  حرف اول کلمه Color به معنای رنگ است.
 Sonny Dickson عکس هایی از این گوشی منتشر کرده که قاب های این دستگاه را در 5 رنگ نشان میدهد. احتمال میرود این قاب ها کمی از قاب آیفون 5s  بزرگ تر باشد با این تفاوت که  جنس مابقی نسل آیفون  آلومینیوم و جنس این قاب ها پلاستیکی است.به غیر از این تفاوت  در بقیه موارد مشابه به آیفون 5  است. برخی خبر ها عنوان کردند که این گوشی  مجهز به صفحه نمایش LTE 4 اینچی است و دوربین ، پروسسورو  بقیه لوازم جانبی آن مشابه آیفون 5 است. البته اپل هنوز قیمتی برای این دستگاه اعلام نکرده ولی انتظار میرود که قیمت آن پایین تر از رنج معمولی آیفون باشد و جایگزین نسل های قدیمی تر شود ، مدل هایی که با گذشت هر سال و معرفی نسخه های جدید تر قیمتشان کاهش می یابد.
 
بزرگ ترین تغییر  از ابتدای ورود ایفون
 
 
تنها چیزی که از آن مطمئن هستیم و شرکت اپل از آن به عنوان بزرگ ترین تغییر نام برده، تغییر اساسی در IOS یا سیستم عامل دستگاه است. در‌واقع از ده روز دیگر این سیستم عامل را می‌توانیم روی گوشی‌های فعلی آيفون نصب کنیم و لذتش را ببریم.  مهم ترین ویژگی IOS 7 این است که در آن استایل بصری و شکل گرافیکی آیکونها تقریبا به طور کامل بازسازی شده است. آپدیت جدید همچنین امکان دسترسی های سریع تر و مستقل تر را به برخی منوها میدهد.
چندین ویژگی جدید دیگر نیز به این سیستم عامل اضافه شده است. مثلاً یک امکان این است که این سیستم عامل پیش‌بینی می‌کند که شما از کدام اپلکیشین‌ها بیشتر استفاده می‌کنید و خود دستگاه آن را برای شما باز می‌کند. 
اپل همچنین به دسترسی سریع تنظیمات را در این سیستم عامل فراهم کرده است. یعنی  کاربران میتوانند به تنظیمات مورد نظر خود خیلی سریع تر و با استفاده از نوار پایین صفحه دسترسی پیدا کنند.
هنوز نمیتوانیم مطمئن باشیم که دستگاه جدید شرکت اپل دقیقا چه خواهد بود اما چیزی که قطعا وجود دارد این است که پاییز امسال با تغییرات اساسی و بزرگ در مدل جدید آیفون روبه رو خواهیم بود.
امیدواریم این بار واقعاً سورپرایز شویم. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا