تکنولوژی

چگونه نقشه گوگل محله‌مان را کامل کنیم؟

نام نویسنده: امیر ملک

به روز شده در فروردین 97: سرویس گوگل مپ‌میکر در 31 مارس 2017 توسط گوگل بسته شد و امکان ویرایش نقشه و یا اضافه کردن بخشی به نقشه تنها از طریق سرویس گوگل‌مپ انجام می‌گیرد. 

اگر تا به حال این سئوال براتون پیش اومده که چرا اطلاعات یک محله از شهر روی نقشه گوگل کاملتر از بقیه است یا چرا فلان خیابان روی نقشه، نامش ثبت نشده، جواب‌تون به نقشه ساز گوگل (Google Map Maker) مربوط می‌شه.

نقشه گوگل در سال ۲۰۰۵ معرفی شد که در آن زمان نقشه‌هایی که از منابع رسمی برای برخی کشورها مانند آمریکا، روسیه و چین تهیه شده بودند را شامل می‌شد. اما در سال ۲۰۰۸ سرویس نقشه ساز گوگل ارائه شد که به کاربران عادی اجازه می‌داد خودشان نقشه را تصحیح و تکمیل کنند تا کسانی که در یک منطقه زندگی و کار می‌کنند و بهتر از هر کسی آنجا را می‌شناسند نقشه آنجا را هم بکشند.

اگر کاربر نقشه ایران هستید خوبه بدانید که تمام این نقشه را کاربران عادی ترسیم کرده‌اند. سهولت کاربری نقشه ساز گوگل باعث شده که هر کاربری بدون نیاز به آموزش بتواند نقشه را تکمیل و ویرایش بکنه. بنابراین اگر روی نقشه به منطقه‌ای برخوردید که اطلاعاتش ناقصه می‌تونید آستین‌ها را بالا بزنید و خودتون تکمیلش کنید. از ثبت کافی شاپ مورد علاقه‌تون روی نقشه گرفته تا ترسیم یا نامگذاری کوچه خودتون.

برای شروع ویرایش نقشه کافیه از لینک Edit یا Feedback که در گوشه صفحه نقشه هست استفاده کنید یا اینکه مستقیماً به mapmaker.google.com برید و کار را شروع کنید. بگذارید نگاهی به برخی امکانات نقشه ساز بکنیم:

 
ثبت مکان
برای ثبت یک رستوران، بیمارستان و …، از منوی Add new در بالای نقشه، Add a Place را انتخاب کنید و بعد طبق تصویر ماهواره ای مکان دقیق را مشخص کنید و اطلاعاتش را وارد کنید.
 
 
اضافه کردن جاده
برای ثبت یک کوچه، خیابان و …، از منوی Add new در بالای نقشه، Add Roads, Rivers, Railways را انتخاب کرده، نوعش را انتخاب و با توجه به تصویر ماهواره ای مسیر دقیق و سایر اطلاعاتش را وارد کنید.
 
ویرایش محل
برای ویرایش اطلاعات مکانی که قبلاً روی نقشه ثبت شده، از منوی Edit در بالای نقشه، Select a Place را انتخاب کرده و بر روی مکان مورد نظرتان کلیک کنید. در این مرحله، بالونی روی آن محل ظاهر می‌شه که حاوی یک منوی Edit است و می‌توانید گزینه مورد نظرتون را انتخاب کنید.
 
ویرایش جاده
جاده‌ای که قبلاً ثبت شده، از منوی Edit در بالای نقشه، Select a Line را انتخاب کرده و بر روی جاده مورد نظرتان کلیک کنید. در این مرحله، بالونی ظاهر می‌شه که در اون یک منوی Edit وجود داره که می‌تونید گزینه مورد نظرتون را ازش انتخاب کنید. مثلاً اگر یک جاده بدون نام روی 
نقشه هست با انتخاب گزینه Edit entire road می‌تونید نام اون جاده را ثبت کنید.
 
 
پس از انجام یک ویرایش و ذخیره اون باید منتظر بشید تا کاربران دیگه ویرایش‌تون را بررسی و تأئيد کنند و پس از تأئيد هم گاهی چند روزی طول می‌کشه تا اطلاعات جدید روی نقشه گوگل (نه نقشه ساز) ظاهر بشه. البته هر چه بیشتر ویرایش کنید اعتبارتون بالاتر می‌ره و ویرایش‌هاتون سریع‌تر تأئيد میشن.
اگر علاقمندید اطلاعات بیشتری در مورد نقشه ساز داشته باشید صفحه نقشه ساز ایران را ببینید.

نوشته های مشابه

‫77 دیدگاه ها

    1. این توهم کی آخه تموم میشه که همه دنیا معطل ما ایرانی ها و اطلاعاتمون هستن؟
      همه دنیا بد هستن و دشمن ما هستن؟
      همه دنیا، یعنی 7 میلیارد نهصد بیست میلیون (تقریبی!) دارن اشتباه فکر میکنن و لباس میپوشن و …، فقط ما ایرانی ها، اونم نه همه، تعداد خاصی هستند که در همههههههههه مورد درست فکر میکنن و درست اقدام میکنن!
      افسوسسسسسسسسسس، اگه همه دنیا هم عض بشه، فرهنگ یک ملت رو به این سادگی نمیشه عوض کرد. اما همینقدر هم یاد بگیریم خیلی هنر کردیم که بزرگی گفته “اگه حرف زدن بلد نیستی، حرف نزدن که بلدی”!!!

  1. بله حرف شما درست ولی باید در نقشه خیلی زوم کرد تا هتل من پیدا شود ولی هتل های دیگر از فاصله هزار فوت پیدا میشوند در نقشه خواهش مندم به من کمک کنید اسم هتل من هتل پوریا عجم خیجی است

  2. من می خوام ساختمان های سه بعدی روی نقشه بکشم مثل برج ازادی و میلاد و ساختمان های مسکونی معروف روی نقشه های تبریز و تهران ولی برای مدتی گوگل مپ میکر در دسترس نیست لطف کنین بگین کی گوگل مپ میکر فعال می شه؟ ممنون

  3. من خیلی زیا د دوست دارم با گوگل مپ همه جا را ببینم واین کار را همیشه انجام میدم متاسفانه ادرسهای اشتباه زیاد میدیدم الان خوشحالم که به راحتی میشه ویرایش کرد و نام جدیدی ثبت کرد

  4. عکسی را برای قرار دادن در کنار نقشه تو نتایج در map maker قرار دادیم . برای حذفش باید از کدوم قسمت عمل کرد؟
    برای یک سایت دیگه هم عکسی رو به صورت خودکار از مطالب سایت در کنار نقشه نمایش میده که می خوایم حذف کنیم . چطور امکان پذیر است ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا