تکنولوژی

قیمت بالای لپ تاپ و شگردهای فروشندگان بازار

 

 این روزها در بازار خرید و فروش لپ‌تاپ شاهد گستردگی و تنوع بالای کانفیگ (قابلیت‌های فنی) در مورد برخی از مدل‌های لپ‌تاپ با برندهای خاص هستیم.

برندهایی نظیر DELL ،LENOVO  و ASUS که همگی محصولات تولیدی آسیای جنوب شرقی بوده و نسبت به برندهایی نظیر SONY ،APPLE که یک مدل را تنها با یک کانفیگ(قابلیت فنی) به بازار عرضه کرده‌اند، مخاطبان بیشتری دارند. 

به گفته فعالان بازار تنوع بالای کانفیگ (قابلیت‌های فنی)در بازار لپ‌تاپ، آن هم در مورد برخی از برندها به منظور باز بودن دست فروشندگان در قیمت‌گذاری روی لپ‌تاپ‌ها است. چرا  یک فروشنده با دستکاری قابلیت‌های دستگاه می‌تواند با قیمت کالا بازی کرده و در نهایت نظر مساعد خریدار را جلب کند.

فعالان بازار می‌گویند، بخش بزرگی از تغییرات کانفیگی در بازار داخلی و توسط فروشنده انجام می‌شود. به‌عنوان مثال یک مدل لپ‌تاپ با رم‌هایی با ظرفیت یک تا چهارگیگابایت، هاردهایی با ظرفیت 500 گیگابایت تا یک ترابایت و… به بازار عرضه می‌شوند. فعالان بازار توصیه می‌کنند با توجه به این موضوع قبل از خرید هر کالایی مشخصات فنی دقیق آن را از طریق سایت‌ها و نمایندگی‌های رسمی چک کرده و سپس برای خرید اقدام کنید.

جدول قیمت‌های برخی لپ‌تاپ‌های بازار 

 

منبع : دنیای اقتصاد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا