تکنولوژی

چالش‌های یک وزیر ارتباطات

 

دیروز صبح  محمود واعظی در مراسم معارفه خود موضوعی را پیش کشید که نشان از عزم او برای حل آن داشت.

اختلاف با دبیرخانه شورای عالی مجازی. در مراسمی که محمد حسن نامی وزیر سابق (‌که بیش از دو سه ماه فرصت وزارت نیافت ) بر کارهای نکرده خود  اعتراف کرد و آن را تلویحا به گردن عدم حمایت دولت از برنامه‌های وزارتخانه انداخت، محمود واعظی و نمایندگانی از مجلس و دولت که سخنرانی کردند بر بازگشت مرکز ملی فضای مجازی به وزارت ارتباطات تاکید کردند. موضوعی که در فقدان مدیران فعلی این مرکز در مراسم معارفه رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفت. 

شورای عالی مجازی که هم اکنون دبیرخانه آن در مرکز ملی فضای مجازی در انتهای خیابان کارگر شمالی قرار دارد احتمالا چالش اصلی قدرت منصور واعظی وزیر فعلی ارتباطات است که دیروز صبح کلیپی از عکس‌های قدیمی خودش در مخابرات را به حاضران نشان داد تا احتمالا پاسخی باشد بر ضعف نداشتن تخصص آی تی به لطف همراهی کسانی در جلسه معارفه خود حضور یافت که گفته می‌شود احتمالا نقش‌هایی در دوره جدید این وزارتخانه ایفا خواهند کرد.  نصرالله جهانگرد ، برات قنبری و احمد معتمدی  برخی چهره‌هایی بودند که حضورشان در مراسم معارفه پیامی برای همگان داشت. 

حالا و بعد از تغییرات وزارت ارتباطات باید دید چه تصمیمی برای شورای عالی مجازی و مرکز زیر مجموعه آن فضای ملی مجازی گرفته می‌شود. طبق قانون دبیر شورای عالی مجازی به پیشنهاد رییس جمهور با حکم رهبری منصوب می‌شود. با این حال این تغییرات با توجه به ارتباطات دبیر فعلی شورا  چندان ساده هم نخواهد بود. دولت قبل زمانی متوجه شد از دست دادن مرکز تحقیقات مخابرات ( فضای مجازی فعلی ) مساوی با کاهش اختیارات وزارتخانه است که دیگر دیر شده بود. تلاش دیرهنگام این وزارتخانه برای بازپس گیری این مرکز که با کمک حراست وزارت ارتباطات صورت گرفته بود موفق نبود و این شورا دوباره به مدیران جوان فعلی آن بازگشت. 

محمود واعظی اما به جز شورای عالی مجازی با چالش‌ها و انتظارات دیگری نیز مواجه است. انتظار برای اصلاح وضعیت فیلترینگ اینترنت و افزایش سرعت اینترنت. او دیروز در جمع خبرنگارانی که از او این پرسش را مطرح کردند روشی دیپلماتیک را در پیش گرفت و گفت :  ” فعلا تازه مستقر شده‌ام.” 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا