تکنولوژی

هشدار به کاربران گوشی‌های هوشمند

تحقیقات نشان داده که گوشی‌های هوشمند باعث اختلالات بینایی در کاربران می‌شود.

اگرچه گوشی‌های هوشمند مقدمات راحتی زندگی مردم را فراهم کرده‌اند، با این حال باعث به وجود آمدن مکلاتی نیز برای کاربران می‌شوند.
بر اساس گزارش وب‌سایت Femalefirst.co.uk، گوشی‌های هوشمند باعث نزدیک بینی در میان جوانان بریتانیایی شده است.
این وب‌سایت کلینیک‌های چشم‌پزشکی را مورد بررسی قرار داده و اعلام کرده که استفاده از گوشی‌های هوشمند باعث افزایش 35 درصدی بیماری “میوپیا” یا همان نزدیک بینی از سال 1997 همزمان با عرضه گوشی‌های موبایل شده است.
این وب‌سایت همچنین هشدار داده که احتمال افزایش 50 درصدی این نوع بیماری تا 10 سال آینده وجود دارد.

گزارش‌ها حاکی است که بیشتر مردم انگلیس گوشی هوشمند دارند و روزانه دست‌کم دو ساعت وقت صرف استفاده از این گوشی‌ها می‌کنند.

جوانان و نوجوانان علاوه بر گوشی‌های هوشمند ساعت‌های زیادی از روز را نیز جلوی تلویزیون، مانیتور کامپیوتر و لپ‌تاپ و تبلت‌ها می‌گذرانند و به این ترتیب خطر بروز بیماری در این افراد افزایش می‌یابد.

تحقیقات نشان داده که کاربران، گوشی‌های موبایل خود را به فاصله کمتر از 30 سانتی‌متر از صورت خود نگه می‌دارند و در مواردی به کمتر از 18 سانتی‌متر هم می‌رسد. این در حالی است که افراد هنگام خواندن روزنامه و کتاب این فاصله را به 40 سانتی‌متر می‌رسانند، بنابراین احتمال افزایش عارضه نزدیک‌بینی در افراد بیشتر می‌شود.

در حالی که تحقیقات پزشکی نشان داده که عارضه نزدیک بینی تا اوایل 20 سالگی متوقف می‌شود،‌ با کاربرد گوشی‌های هوشمند احتمال به وجود آمدن این عارضه در میان کاربران موبایل از 20 به 30 سالگی و حتی 40 سالگی هم افزایش یافته است.

منبع : موبنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا