تکنولوژی

فراگیر شدن اینترنت ۱۰۰ گیگابیتی

 

   محبوبیت روزافزون گشت گذار اینترنتی در دنیای ویدیو ها و فیلم نشان میدهد که نیاز به اینترنت با پهنای بیشتر در حال افزایش است.

تعداد شبکه های تصویری به لطف  وجود تکنولوژی های جدیدتر،  در حال افزایش است و کاربردهای اینترنت پرسرعت نیز روز به روز بیشتر می‌شود. امروزه دیدن یک ویدیو ، به خصوص با اینترنت هایی که سرعت بیش از 100 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی میکنند، یک  اتفاق ساده و معمولی است. در سال ۱۹۹۰ بالاترین سرعت ۲.۵ گیگابیت بر ثانیه بود.

امروزه ما بیشتر وقت خود را انلاین هستیم و دسترسی به اینترنت جزو جدا ناپذیر زندگی ما شده است.در گزارشی که توسط Om Malik تهیه شده  به این مورد اشاره شده که اینترنت تقریبا تمامی صنایع را درگیر خود و شبکه های اینترنت  تبدیل به سیستم اعصاب کره زمین شده و نیاز روزافزون به پهنای باند اجتناب ناپذیر است. 

به لطف اینترنت های پرسرعت 100 گیگابیتی، صنعت تصویر هم بیش از پیش رونق گرفته است.طبق اطلاعات منتشر شده توسط  یک شرکت تحقیقاتی تجاری، Infonetics Researce ،  فروش سخت افزارهای تصویری طی ماه های آوریل تا ژوئن  سال 2013 به رقم نجومی 3.3 میلیارد دلار رسیده است.

چه عاملی دلیل فروش بالای این سخت افزارهاست؟

Andrew Schmitt ، یکی از محققان اصلی پروژه Infonetics Research  ، معتقد است تقاضا برای سرعت های 100 گیگابیتی به نقط عطف خود رسیده است :  او میگوید: ” استفاده از WMD  ( مالتی پلکس کردن بر پایه تفکیک طول موج) در شمال امریکا به دلیل ورود اینترنت های 100 گیگابیتی به طور چشم گیری افزایش پیدا کرد و در کل دنیا به 15 % رسیده است. 

در چین اینترنت های 100 گیگابیتی  با نزدیک شدن به پایان سال توسط  China Mobile  ارائه می‌شودد و انتظار میرود تا پایان سال 2013 بیشتر از 5000 ایستگاه اینترنتی 100 گیگی فقط در چین وجود داشته باشد.”

افزایش تقاضا در بازار شبکه های پرسرعت ، شرکت های Huawei ، Alcatel-Lucent  و ZTE را به ترتیب به 3 سهام دار عمده این بازار تیدیل  کرده اما این به این معنی نیست که بقیه شرکت ها عقب افتاده اند.

شرکت Ciena بعد از همکاری با شرکتهای AT&T  و   Verizon و راه اندازی تکنولوژی های 100 گیگی توسط این شرکت ها ، منتظر رونق بازار خود است. Verizon   یکی از پیشگامان در راه اندازی اینترنت های 100 گیگابیتی ست  و اولین شبکه 100 گیگی خود را در سال 2009 به بازار ارائه کرد.

محبوبیت روزافزون گشت گذار اینترنتی در دنیای ویدیو ها و فیلم نشان میدهد که نیاز به اینترنت با پهنای بیشتر در حال افزایش است. Verizon   با  استفاده از تکنولوژی جدید   Ciena در حال انجام پروژه های آزمایشی برای طراحی نرم افزاری است که قدرت تصویری شبکه هارا افزایش میدهد و در نتیجه ظرفیت اینترنت ها 100 گیگی اش دو برابر میشود.

به گفته  Schmitt  توسعه این شبکه های پر سرعت به 100 گیگابیت محدود نخواهد ماند و  با پیشرفت این تکنولوژی ما به عرصه نوینی از تجارت اینترنتی  قدم خواهیم گذاشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا