تکنولوژی

آیفون جدید می‌آید

گزارش‌های منتشره حکایت از آن دارند که نسخه جدید تلفن همراه آیفون به زودی روانه بازارهای جهانی می‌شود.

در حالی به پایان فصل تابستان نزدیک می‌شویم که برخی از منابع خبری می‌گویند شرکت اپل در روز 10 سپتامبر از تلفن همراه جدید خود که همان نسخه جدید آیفون است رونمایی خواهد کرد.

یکی از منابع خبری که از رونمایی از آیفون جدید در ماه سپتامبر خبر داده است وب‌سایت All Things Digital است که به نقل از منابع آگاه عنوان کرده است آیفون جدید روز 10 سپتامبر رونمایی می‌شود.

به گفته این وب‌سایت آیفون جدید آیفون 5 نام خواهد گرفت و مهمترین ویژگی مورد انتظار برای این تلفن همراه قابلیت اسکن اثر انگشت کاربران است.

دویچه وله نیز در خصوص این تلفن همراه جدید نوشته است: اگرچه طبق معمول شرکت اپل حاضر به پاسخ‌گویی درباره صحت و سقم این ماجرا نشده٬ اما این گزارش تبدیل به بمب خبری وب‌سایت‌های فعال در حوزه فن‌آوری اطلاعات شده است. هنوز از مشخصات سیستمی و تغییرات آیفون جدید که احتمالا «آیفون 5S» نام خواهد گرفت٬ اطلاعات دقیقی در دست نیست٬ اما همچون همیشه درباره امکانات جدیدی که در این نسخه از آیفون ارائه خواهد شد شایعات بسیاری وجود دارد.

این روال البته برای همه محصولات اپل تکرار و بازار حدس و گمان داغ داغ می‌شود، تصاویر محصولات بر اساس حدس‌ها و شایعات طراحی می‌شود و دست به دست در جهان مجازی می‌چرخد تا سرانجام محصول جدید توسط مقامات این شرکت رسما رونمایی شود.

مراسم معرفی محصولات جدید اپل معمولا از داغ‌ترین و پربیننده‌ترین تحولات دنیای تکنولوژی‌اند.

خبرگزاری رویترز در ماه ژوئن به نقل از چند منبع آگاه در این شرکت گزارش دده بود که اپل قصد دارد این بار آیفونی با صفحه نمایش بزرگتر ارائه کند و علاوه بر مدل 5S قرار است مدلی ارزان‌تر در رنگ‌های متنوع‌تر هم عرضه شود.

گزارش‌های جدید هم موید یافته‌های رویترز هستند. گفته می‌شود مدل ارزان‌تر گوشی هوشمند اپل٬ آیفون 5C نام خواهد گرفت که صفحه نمایشی 5.3 اینچی و دوربینی ۵ مگاپیکسلی دارد. آیفون 5C احتمالا اولین گوشی هوشمند اپل خواهد بود که علاوه بر سیاه و سفید٬ در رنگ‌های دیگر هم عرضه می‌شود. گفته می‌شود C مخفف کلمه Cheap به معنی ارزان است که قرار است بخشی از نام این محصول جدید باشد.

بر اساس حدس و گمان‌هایی که وب‌سات‌های تکنولوژی تا این لحظه منتشر کرده‌اند٬ احتمالا آیفون جدید عمر باتری طولانی‌تری خواهد داشت، کیفیت دوربین آن ارتقاء خواهد یافت و رزولوشن آن به 12 تا 13 مگاپیکسل خواهد رسید و برای اولین بار دو فلاش LED در پشت آن تعبیه خواهد شد تا کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری در شرایط کم‌نور را ارتقاء دهد.

یکی دیگر از امکاناتی که احتمالا در آیفون 5S ارائه خواهد شد حسگری برای ثبت و پردازش اثر انگشت کاربران است که به گفته متخصصان آی‌تی تحولی عظیم در امنیت مجازی٬ خرید آنلاین و تایید هویت دیجیتال پدید خواهد آورد.

با این حسگر بیومتریک٬ کاربران می‌توانند اطمینان حاصل کنند که کسی غیر از خودشان نمی‌تواند از آیفون آنها استفاده کند یا فعالیت‌های حساس دیگر را به جای آنها انجام دهد. گفته می‌شود این حسگر احتمالا روی دکمه Home آی‌فون تعبیه خواهد شد.

با این همه٬ باید سه هفته دیگر منتظر ماند تا اپل محصول جدیدش را رونمایی کند. این کمپانی نشان داده که ظرفیت منقلب کردن کاربران را دارد و ممکن است این بار هم با دستی پرتر از آنچه در بازار شایعات می‌گویند٬ از راه برسد.

منبع : اسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا