تکنولوژی

از اتوبوس موبایل جا نمانید!

نام نویسنده: رضا هاشمی

ریچارد برانسون کارآفرین معروف و مالک شرکتهای ویرجین میگه فرصتهای تجاری مثل اتوبوس میمانند همیشه یکی در راه است. با این مقدمه باید بگم اتوبوس بعدی اتوبوس موبایل است. 

تا سال ۲۰۱۶ بیش از نیمی از جمعیت جهان از طریق موبایل به اینترنت وصل می شوند و شاید باور نکنید که همین الان هم نزدیک به نیمی از کاربران اینترنت ایران از سرویس های اینترنت همراه استفاده می کنند.

کارآفرینی در فضای وب و اینترنت به شدت با این روند گره خورده است و شرکتهای موفقی در این زمینه فعالیت می کنند ولیکن فضای کسب و کار در این عرصه کاملا باز و اشباع نشده است.

با این توصیف خطاب به دو گروه برنامه نویسان و سرمایه گذاران عرض میکنم که از این اتوبوس جا نمانید. خوشبختانه فکر های جوان خیلی زود در این عرصه فعال هستند و بستر کارآفرینی موبایل به شدت رشد خواهد کرد و می تواند عقب افتادگی ایران در سایر زمینه های کارآفرینی آنلاین مخصوصا در عرصه جهانی را جبران کند.

در حال حاضر دو رویداد مهم در حال انجام است. اول از همه استارتاپ ویکند موبایل تهران که رویدادی آموزشی تجربی و کم نظیر است که با درک صحیح و نوآوری برگزار کنندگان آن برای اولین بار به صورت اختصاصی برای موبایل رخ میدهد که فرصت پی گیری اخبار و حمایت را از دست ندهید. اطلاعات تکمیلی این رویداد را در سایت tehran.startupweekend.org پی گیری کنید.

رویداد دیگر جشنواره نرم افزار های موبایل ایران است که پس از تجربه موفق سال گذشته با تیمی جوان و خوش فکر به زودی برگزار خواهد شد و اطلاعات ثبت نام و شرکت و حمایت از جشنواره را در سایت iranappfest.com پی گیری نمایید.

در کنار این موارد سازمان غیر انتفاعی کانون کارآفرینی ایران با مدیریت محسن ملایری از برگزارکنندگان استارتاپ ویکند نیز برنامه های آموزشی و کارگاه های ویژه کارآفرینی موبایل را در دست اجرا دارد که منتظر اطلاع رسانی در این زمینه از طریق iranea.com باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا