تکنولوژی

تازه‌های نخستین روز از کنگره جهانی موبایل

آی تی ایران – کنگره جهانی موبایل از امروز صبح در بارسلونای اسپانیا آغاز شد و تمام هوش و حواس جهان موبایل در این چند روز به این مکان خواهد بود.

هر چند آغاز رسمی برنامه‌ها از امروز است اما برخی شرکتها از دیروز جلسات مطبوعاتی خود را برگزار کردند یا از محصولات جدید خود در این نمایشگاه پرده برداری کردند.

سامسونگ با عرضه گالاکسی نوت ۸ در واقع رقیبی جدید برای مینی آی پد اپل عرضه کرده است. این دستگاه مجهز به نسخه آندروید ۴.۲.۱ لوبیای ژله‌ای است با پردازنده ۱.۶ گیگاهرتزی و پردازنده ۴ هسته‌ای و رم ۲ گیگابایتی.

این دستگاه همچنین دارای شکاف کارت SD و قلم است و قرار است در چهارماهه دوم امسال به بازار عرضه شود.

دیروز همچنین شرکت هواوی در یک جلسه مطبوعاتی بزرگ و خیره کننده از گوشی Ascend P2 خود که یک گوشی چهارهسته‌ای است و هواوی آن را سریع‌ترین گوشی جهان می‌نامد. با مشخصاتی که باز به گفته هواوی بهترین گوشی‌ّهای اپل و سامسونگ را پشت سر میگذارد.

P2 قرار است اوسط سال میلادی جاری با قیمت ۵۲۵ دلار در بازار باشد.

و بالاخره دیروز در یک جلسه مطبوعاتی فایرفاکس اعلام کرد که قرار است گوشی آلکاتل وان تاچ فایر اولین گوشی باشد که مجهز به سیستم عامل فایرفاکس باشد . یک گوشی ۳.۵ اینچی با پردازنده تک هسته ای ۱ گیگاهرتزی و دوربین ۳.۲ مگاپیکسلی .احتمالا این گوشی هم اوایل تابستان در دسترس خواهد بود.

در همین حال HP هم اعلام کرده به زودی تعدادی گوشی با سیستم عامل آندروید روانه بازار خواهد کرد. این شرکت همچنین تازه ترین تبلت هفت اینچی خود که رقیبی برای نکسوس ۷ است را با سیستم عامل آندروید معرفی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا