تکنولوژی

۲۲ درصد سود مايکروسافت کاهش يافت

موبنا- شرکت مایکروسافت اعلام کرده در طول سه ماهه سوم سال جاری میلادی 22 سودش کاهش یافته است.

شرکت آمریکایی مایکروسافت اعلام کرد که سود خالص این شرکت در سه ماهه تابستان با کاهش 22 درصدی به 4.47 میلیارد دلار رسیده است.

مایکروسافت مجموع درآمد خود را در این مدت زمان با افت هشت درصدی 16 میلیارد دلار گزارش داد.

در حالی اخبار مبتنی بر کاهش سود خالص مایکروساف منتشر شده که این شرکت قصد دارد تا چندی دیگر نسخه نهایی ویندوز هشت خود را به بازار عرضه کند.

مایکروسافت ( Microsoft Corporation) یک شرکت چند ملّیتی است که مرکز آن در ایالات متحده آمریکا قرار دارد. این شرکت، بزرگترین شرکت ارایه نرم‌افزار رایانه در دنیاست که به انتشار کتاب و تولید محصولات چندرسانه‌ای و نیز خدمات پست الکترونیکی نیز می‌پردازد.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۰ میلادی، بیش از ۶۲ میلیارد دلار درآمد فروش، بیش از ۱۸ میلیارد دلار سود خالص و ۸۹ هزار کارمند در کشورهای مختلف دنیا داشت. فعالیت اصلی آن در زمینه طراحی، توسعه، ساخت، صدور مجوز، پشتیبانی و ارایه خدمات نرم‌افزاری برای ابزارهای رایانه‌ای است و دفتر مرکزی آن در شهر ردموند، ایالت واشینگتن در آمریکا قرار دارد.

پرفروش‌ترین محصولات مایکروسافت، سیستم‌عامل «ویندوز» و نرم‌افزار «آفیس» است و شعار اصلی شرکت «یک کامپیوتر روی هر میز و در هر خانه، که نرم‌افزارهای مایکروسافت را اجرا کند» است.

این دو محصل با سهمی حدود ۹۰ درصد در سال ۲۰۰۳ برای مایکروسافت آفیس و در سال ۲۰۰۶ برای ویندوز جایگاه مهمی در بازار فروش محصولات کامپیوترهای شخصی و کامپیوترهای رومیزی پیدا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا