تکنولوژی

سرقت از حساب‌های بانکی با بدافزار زئوس

خبرگزاری‌ها- در حالی که تصور می شد دامنه فعالیت بدافزار اینترنتی مخرب زئوس به میزان قابل توجهی محدود شده، بررسی های تازه نشان می دهد زئوس کماکان در حال خالی کردن حساب های بانکی آنلاین کاربران است.
مایکروسافت برای پاکسازی زئوس از رایانه کاربران ابزاری را عرضه کرده ولی کماکان هر ماه بین 60 تا 100 هزار رایانه مجهز به سیستم عامل ویندوز در سراسر جهان به این کرم آلوده می شوند. بنابراین به نظر می رسد اقدامات امنیتی به عمل آمده برای مقابله با این کرم تاکنون موفق نبوده است.
کارشناسان امنیتی مایکروسافت می گوید هر ماه توسط ابزار ضد زئوس خود دهها هزار رایانه آلوده به این کرم را کشف می کنند، اما ناآگاهی برخی کاربران و عدم نصب این ابزار بر روی رایانه ها کار شناسایی و مقابله با آن را بسیار دشوار کرده است.
در حالی که در ماه جولای تنها حدود 61 هزار رایانه به این کرم مخرب آلوده شده بودند، این رقم در ماه مارس از مرز 103 هزار رایانه گذشته است .
افزایش نسخه های موجود از زئوس و تکثیر سریع این نسخه ها نیز مشکل دیگری است که باعث نگرانی شده است.
بررسی ها نشان می دهد بیش از 220 سرور فرمان و کنترل در نقاط مختلف جهان هدایت کرم زئوس و هدایت عملیات سرقت بانکی آن را بر عهد ه دارند و 700 سرور هم حملات بوت نت انجام شد با استفاده از این بدافزار را سازمان دهی می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا