تکنولوژی

توليد كامپيوتر لوحی از سوي مايكروسافت

همكاران سيستم- منابع آگاه گزارش دادند که شرکت مايکروسافت قصد دارد اواخر سال 2012 ميلادي رايانه لوحي ويژه خود را مجهز به سيستم‌عامل ويندوز 8 روانه بازار کند. اين محصول به صورت مشترک بين شرکت‌هاي مايکروسافت، Texas Instruments و شرکت تايواني OEMs/ODMs به توليد مي‌رسد و مايکروسافت هنوز اين خبر را تاييد نکرده است.
موفقيت سيستم‌عامل iOS و فروشگاه اينترنتي App Store اپل در بازار جهاني و همچنين استقبال مردم از گوشي هوشمند آيفون و رايانه لوحي iPad تمامي شرکت‌هاي بزرگ فعال در حوزه فناوري را به اين فکر انداخته است تا با توليد محصولات مشابه رقابت با شرکت اپل را افزايش دهند و در اين ميان مايکروسافت مي‌کوشد تا با توليد محصولي کامل و جامع، بتواند در اين ميدان ظاهر شود.

در حالي که شرکت گوگل نيز پابه‌پاي اپل در حال تکميل سيستم‌عامل اندرويد و تقويت سهم خود در بازار جهاني رايانه‌هاي لوحي است، مايکروسافت مي‌کوشد با دنبال کردن سيستمي نظير خط توليد محصولات سخت‌افزاري Xbox 360، Zune، وشي هوشمند Kin و گيرنده‌هاي تلويزيوني، وارد بازار رايانه‌هاي لوحي نيز بشود.

اگرچه مايکروسافت در دنيا سخت‌افزارها اين روزها به دنبال بازارهاي خارج از رايانه‌هاي شخصي است، اما منابع آگاه اعلام کرده‌اند که اين شرکت برنامه‌ريزي دقيقي براي توليد رايانه لوحي و عرضه آن در اواخر سال 2012 ميلادي دارد.

اين منابع آگاه گزارش دادند که رايانه لوحي مايکروسافت با نام حک شده اين شرکت روي بدنه عرضه مي‌شود و به سيستم‌عامل ويندوز 8 مجهز شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا