تکنولوژی

افزايش ۵ درصدي محبوبيت سيستم‌عامل اندرويد

خبرگزاري‌ها- گزارش جديد منتشر شده از سوي شركت تحقيقاتي comScore حاكي از آن است كه محبوبيت سيستم‌عامل موبايلي اندرويد گوگل همچنان سير صعودي خود را دنبال مي‌كند.
سيستم‌عامل اندرويد در ژانويه 2011 صاحب 2/31 درصد از بازار جهاني گوشي‌هاي هوشمند بود كه هم‌اكنون موفق شده است اين رقم را با شد 5 درصدي در ماه آوريل به 4/36 درصد برساند.
در همين دوره زماني محبوبيت سيستم‌عامل iOS اپل اندكي افزايش يافت و گوشي هوشمند آيفون توانست با محبوب‌تر شدن نسبت به پلتفورم بلك‌بري شركت RIM در رتبه دوم ليست محبوب‌ترين سيستم‌هاي عامل موبايل قرار بگيرد.
در دوره زماني مذكور از محبوبيت گوشي‌هاي هوشمند بلك‌بري و سيستم‌عامل مربوطه كه در شركت RIM توليد مي‌شوند 7/4 درصد كاسته شد. همچنين دو شركت مايكروسافت و HP با سيستم‌هاي عامل ويندوز فون و webOS نيز با كاهش محبوبيت خود در بازار جهاني تلفن‌همراه مواجه شدند.
لازم به ذكر است كه علاوه بر گزارش مربوط به بررسي جديد مركز comScore، بررسي‌هاي انجام شده توسط دو شركت تحقيقاتي گارتنر و Canalys نيز حاكي از افزايش محبوبيت اندرويد در بازار جهاني است.
طبق گزارش موجود در آوريل سال جاري سامسونگ محبوب‌ترين و بزرگترين توليدكننده تلفن‌همراه در بازار آمريكا بوده و 5/24 درصد از اين بازار را در اختيار داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا