تکنولوژی

نرم افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت250 هزار بار دانلود شد

موبنا- معاون شورای عالی اطلاع رسانی اعلام کرد:250 هزار دانلود از سومین و آخرین نسخه نرم‌افزار “نظارت والدین برمصرف اینترنت ” که به صورت رایگان در وب‌گاه دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir وجود دارد، صورت گرفته است.
بهروز مینایی با بیان اینکه نرم افزار نظارت والدین بر مصرف اینترنت در ابتدا با نام “فیلترینگ خانگی ” شناخته شد، اظهار داشت: این نرم افزار کاملا بومی است و مطابق با فرهنگ کشور ما طراحی شده است.
وی با بیان اینکه نسخه گذشته این نرم‌افزار در مواجه با برخی فیلترشکن‌ها، به درستی عمل نمی‌کرد که این مورد اکنون اصلاح شده ، تصریح کرد: همچنین عدم سازگاری با برخی آنتی‌ویرس‌ها نیز توسط کاربران گزارش داده شده بود که اکنون این سازگاری بهبود پیدا کرده است.
وی با اشاره به افزایش سرعت اجرای این نرم‌افزار، افزود: عمده‌ترین اشکال کاربران را در نسخ‌های اول و دوم، عدم سازگاری با زبان فارسی و به طبع کندی سیستم دانست که در نسخه جدید این موارد لحاظ شده است.
وی با تاکید بر اینکه ایگاه‌های موجود در این نرم‌افزار که در حوزه‌های مختلف دسته‌بندی شده است، در نسخه جدید به روز شده است، ادامه داد: علاوه بر این، اشکالی در هنگام خروج از نرم‌افزار و بسته نشدن کامل آن نیز وجود داشت که رفع شده است.
مینایی با بیان اینکه این نرم افزار در فازهای بعدی تکیمل تر خواهد شد، خاطر نشان کرد: این نرم افزار در فازهای بعدی با ویندوزها 7 و8 منطبق خواهد بود وترافیک ایمیل ها و مسنجرها را در شبکه کنترل می کند.
در اکثر کشورها این نرم افزار بر روی رایانه خانگی افراد نصب می‌شود و در کشور ما نیز فیلترینگ خانگی براساس ارزش‌های فرهنگی، اخلاقی و بومی کشور توسط متخصصان داخلی بخش خصوصی تهیه شده است. تشخیص خودکار و هوشمند نسبت به تصاویر از جمله ویژگی‌های بارز این نرم افزار است که مقطع سنی خاصی را شامل ‌نمی‌شود.
همچنین اجزای این برنامه از دید والدین، تعریف فرزندان، امکان انتخاب محدوده سنی برای فرزندان، کنترل تصاویر با استفاده از روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، امکان تعیین زمان استفاده، امکان تغییر پیام‌ها توسط والدین، ارائه گزارشات، امکان اعمال تنظیمات دلخواه و تغییر رمز عبور اصلی است.
نرم افزار فیلترینگ خانگی متفاوت از فیلترینگی است که کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ اجرایی می‌کند چرا که فیلترینگ جامع سایت‌های اینترنتی براساس کلمات کلیدی، دیتا بیس سایتهای ممنوع و گزارش‌های واصله صورت می‌گیرد، اما این نرم افزار اختیاری بوده و مسیر استفاده صحیح از اینترنت را به خانواده‌ها نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا