تکنولوژی

برترین تولیدکنندگان بازار جهانی دوربین‌های دیجیتال

بازار دیجیتال- بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال هر روز رونق بیشتری گرفته و به این ترتیب فضای رقابتی‌تری را تجربه می‌کند. با این اوصاف است که شرکت‌های بزرگ تولیدکننده این روزها به دنبال کسب سهم بیشتر از این بازار رقابتی سعی دارند محصولاتی جدد و متنوع را تولید و به بازار عرضه کنند.

نام سه برند Nikon، Sony و Canon اما در اغلب بازارهای جهانی در میان کاربران و خریداران شناخته شده و معمولا مورد بحث است. Canon اما گویا همچنان بزرگ‌ترین و پر فروش‌ترین تولیدکننده دوربین‌های عکاسی دیجیتال در بازار جهانی است. دو شرکت Sony و Nikon هم به این دلیل سعی دارند با طراحی و تولید محصولات جدید فاصله خودشان را با این شرکت کمتر و کمتر کنند.

Sony اما با در اختیار داشتن سهم 9/17 درصدی از بازار جهانی در رتبه دوم برترین تولید کنندگان بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال قرار دارد. این در حالی است که این شرکت در سال 2010 سهم 9/16 درصدی از بازار جهانی را در اختیار داشت. Nikon هم در حال حاضر با اختصاص سهم 6/12 درصدی از بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال، در جایگاه سوم قرار دارد. Canon اما با داشتن سهم 19 درصدی از بازار جهانی این محصولات همچنان جایگاه اول را در اختیار دارد.
به طور کلی اما بازار جهانی دوربین‌های عکاسی دیجیتال با رشد 10 درصدی نسبت به سال 2009، در سال 2010 به فروش 141 میلیون دستگاهی رسید که این رشد به عقیده بسیاری به دنبال عرضه مدل‌های جدید و رشد اقتصادی اتفاق افتاده است.

شرکت‌های Sony و Samsung حالا برای جلب نظر بیشتر مشتریان به معرفی مدل‌های جدید با قابلیت‌های جدیدی مانند حذف آیینه در مدل‌های حرفه‌ا رو آورده‌اند. «ماساهیکو ایشینو» یکی از تحلیل‌گران موسسه تحقیقاتی Mitsubishi UFJ Morgan Stanley Securities در این مورد می‌گوید: «این دو شرکت با عرضه دوربین‌های عکاسی دیجیتال بدون آیینه، سهم بیشتری از این بازار را به‌دست آورده‌اند.»

شرکت Samsung تا پایان سال 2010 سهم 1/11 درصدی از بازار جهانی را به‌دست آورد؛ در حالی که این رقم برای سال 2009 برابر 9/10 درصد بوده است. این تحقیقات جدید نشان می‌دهد که شرکت‌های Kodak، Fujifilm و Casio در میان دیگر تولید کنندگان دچار کاهش سهم بازار شده و در رتبه‌های پایین جدول قرار گرفته‌اند.

در بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال مجهز به لنز قابل تغییر یا تک لنزی، شرکت Canon با در اختیار داشتن سهم 5/44 درصدی در رتبه اول قرار دارد. شرکت‌های Nikon و Sony هم به ترتیب با سهم 8/29 درصدی و 9/11 درصدی رتبه‌های دوم و سوم را در اختیار دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا