تکنولوژی

پيشنهاد 150 میلیارد دلار عربستان به فيس بوک

مهر- انتشار خبرهایی درباره پیشنهاد 150 میلیارد دلاری پادشاه عربستان به مالک شبکه اجتماعی “فیسبوک” جنجالی در جهان رسانه به راه انداخت به نحوی که پادشاهی آل سعود مجبور به واکنش شده و این موضوع را تکذیب می کند.
در خبری از پیشنهاد 150 میلیارد دلاری پادشاه عربستان به مالک فیسبوک برای خرید این شبکه اجتماعی خبر داد. البته این خبر از سوی رسانه های دیگری چون “فایننشال پست” نیز پوشش داده شده بود.
به نوشته این خبرگزاری هدف از این پیشنهاد آن بود تا عربستان از کشیده شدن دامنه انقلابهای فیسبوکی به این کشور جلوگیری کند.
ابنا همچنین اعلام کرده بود که در تاریخ 25 ژانویه سال جاری میلادی دیداری میان پادشاه عربستان و زوکربرگ انجام شد و در این دیدار مالک فیسبوک به آل سعود وعده داد که اجازه ندهد صفحه ها و پیامهای ضد پادشاهی عربستان در این شبکه اجتماعی ورود پیدا کنند.
گفته می شود پادشاه عربستان پیشنهاد خرید فیسبوک را بنا بر توصیه رسانه یهودی-امریکایی “گلدمن ساخس” ارائه کرده بود و هر چند مشاوران پادشاه گفته بودند که نباید برای خرید فیسبوک بیش از یک میلیارد دلار هزینه کرد اما با این وجود ملک عبدالله پیشنهاد 150 میلیارد دلاری را به زوکربرگ ارائه کرد.

در همین رابطه عصر روز گذشته یکی از اعضای خاندان سلطنتی عربستان در تماس با خبرگزاری آلمان، اخبار منتشر شده درباره پیشنهاد خرید فیسبوک از سوی ریاض را تکذیب کرد.
به فرض درست بودن خبر پیشنهاد خرید فیسبوک از سوی عربستان این پرسش مطرح می شود که چرا حکومت ریاض حاضر شده برای در اختیار گرفتن چنین شبکه ای مبلغ بارو نکردنی 150 میلیارد دلار را پیشنهاد بدهد؟
پاسخ این است که با توجه به توسعه رسانه ها بویژه رسانه های سایبر در جهان و استقبال مردم از شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک و تویتر، امروزه در کمتر از یک دقیقه می توان یک پیام را به سراسر جهان مخابره کرد و کاربران اینترنتی نیز با انتشار این خبر و به اشتراک گذاشتن آن وضعیتی را به وجود می آورند که کمتر اتفاقی در جهان باقی می ماند که کسی از آن مطلع نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا