تکنولوژی

پیوند موبایلی مایکروسافت و نوکیا

آی تی ایران – همکاری استراتژیک نوکیا و مایکروسافت در جهت ساخت یک اکوسیستم جدید جهانی موبایل دو شرکت نوکیا و مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای ترکیب توانایی‌ها و داشته‌های خود جهت تولید محصولات موبایل نو آورانه در یک مقیاس جدید هستند.

لندن، 11 فوریه 2011 ؛ امروز نوکیا و مایکروسافت برنامه‌های وسیع استراتژیک خود را با همکاری‌های مشترک و با به‌کار‌بردن قدرت و تجربیات خود، جهت خلق یک اکوسیستم جدید جهانی موبایل اعلام کردند.

نوکیا و مایکروسافت قصد دارند که به‌طور مشترک محصولات و سرویس‌های موبایلی که رهبر بازار باشند را خلق کنند؛ به طریقی که به مصرف‌کنندگان، اپراتورها و برنامه‌نویسان حق انتخاب و فرصت‌های غیر‌قابل رقابتی را ارائه دهند.

از آنجایی که هر شرکت بر روی توانایی‌های خود متمرکز خواهد بود، ترکیب این قابلیت‎‌ها فرصت بی‌سابقه‌ای برای حضور سریع در بازار به‌وجود خواهد آورد. بعلاوه نویا و مایکروسافت قصد دارند که با همکاری مشترک و ترکیب داشته‌ها و توانایی‌های خود سرویس‌های کاملا جدیدی در کنار گسترش محصولات و سرویس‌های فعلی به بازارهای جدید ارائه دهند.

در این همکاری موارد زیر را شامل خواهند بود:
• نوکیا، ویندوزفون را به عنوان استراتژی اصلی اسمارت‌فون‌های خود انتخاب می‌کند که باعث نوآوری‌های جدید در بسترهایی مانند تصویربرداری که نوکیا هم‌اکنون در آن رهبر بازار است، خواهد شد.

• نوکیا به پیشرفت آینده ویندوزفون کمک می‌کند. نوکیا تجربیات خود در زمینه طراحی سخت‌افزار و حمایت از زبان‌های مختلف را در اختیار خواهد گذاشت و کمک میکند که ویندوزفون به محدوده بزرگتری از قیمت‌ها، طبقه‌بندی‌های بازار و گستره جغرافیایی بزرگتری دست‌ پیدا کند.
• نوکیا و مایکروسافت با همکاری بسیار نزدیک خود در نوآوری‌های مشترک بازاریابی در یک نقشه راه مشترک جهت تکامل آینده محصولات موبایل ادامه خواهند داد.

• بینگ (Bing) به عنوان سرویس جستجوی اصلی نوکیا در بین کلیه گوشی‌ها و سرویس‌های نوکیا استفاده خواهد شد که به مشتری‌ها امکان دسترسی به قابلیت‌های نسل بعدی بینگ را خواهد داد. adCenter مایکروسافت خدمات تبلیغاتی خود را در اختیار سرویس‌ها و خدمات و محصولات نوکیا قرار خواهد داد.

• نقشه‌های نوکیا به عنان سرویس اصلی نقشه‌های مایکروسافت انتخاب می‌شود. برای مثال، نقشه‌ها با موتور جستجوی بینگ مایکروسافت و همچنین پلت‌فرم تبلیغاتی adCenter به‌طور مشترک یک تجربه محلی بی‌نظیر در جستجو و تبلیغات را عرضه می‌کنند.

• نوکیا با قراردادهای وسیع پرداخت از طریق اپراتورهای خود امکان خرید سرویس‌های “نوکیا ویندوزفون” را به مشتریان در کشورهایی که میزان استفاده از کارت‌های اعتباری پایین است را می‌دهد.

• ابزارهای برنامه‌نویسی مایکروسافت در جهت خلق برنامه‌های کاربردی برای اجرا روی گوشی‌های نوکیا ویندوزفون به کار خواهند رفت که به برنامه نویسان امکان رقابت آسان د گستره اکوسیستم جهانی موبایل را می‌دهد.

• بازار مجازی محتوا و برنامه‌های کاربردی نوکیا با بازار مجازی مایکروسافت در جهت عرضه تجربیات جذاب برای مصرف‌کنندگان ترکیب خواهند شد.

استیون الوپ -رئیس ارشد اجرایی و مرد اول نوکیا- در این کنفرانس خبری در لندن گفت: ” امروز برنامه‌نویسان، اپراتورها و کاربران به دنبال محصولات موبایل جذابی هستند که نه تنها شامل سخت‌افزار بلکه شامل نرم‌افزار، خدمات و برنامه‌های کاربردی در جهت یک تجربه عالی باشند.”
او در ادامه گفت: نوکیا و مایکروسافت با ترکیب نقاط قوت خود به دنبال عرضه یک اکوسیستم جهانی در اندازه‌های غیر‌قابل رقابت هستند.

استیون بالمر –رئیس ارشد مایکروسافت– در این باره گفت: “من در مورد این همکاری مشترک با نوکیا بسیا ر خوشحالم، اکوسیستم‌ها زمانی پیشرفت می‌کنند که به سرعت، نوآوری و مقیاس بزرگ مجهز شوند.

همکاری مشترکی که امروز اعلام شد مقیاس باورنکردنی و تجربه وسیع در نوآوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و قابلیت اثبات شده را به میدان خواهد آورد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا