تکنولوژی

عرضه کنسول بازی سه بعدی بدون نياز به عينک

مهر- یک شرکت تولیدکننده کنسولهای بازیهای ویدیویی از اولین کنسول بازی سه بعدی بدون نیاز به عینک را اواخر مارس آینده وارد بازار می کند.
شرکت نینتندو که در نمایشگاه CES 2011 لاس وگاس از اولین کنسول بازی قابل حمل سه بعدی دنیا که بدون نیاز به عینک تصاویر سه بعدی عرضه می کند رونمایی کرد.
اکنون اولین جزئیات عرضه تجاری این محصول به بازار را منتشر کرد. نینتندو تاریخ عرضه این محصول را از 27 مارس در بازار آمریکا و اروپا اعلام کرد.
این محصول به قیمت 249 دلار در آمریکا و 249 یورو در اروپا عرضه می شود.
این کنسول جدید که Nintendo 3DS نام دارد بازی در دو حالت دو بعدی و سه بعدی را امکانپذیر می کند. هرچند در روزهای گذشته این شرکت ژاپنی خبری را منتشر کرد که براساس آن استفاده از این بازی را برای کودکان زیر 6 سال ممنوع کرده است.
در روی سایت این شرکت آمده است: بینایی کودکان زیر 6 سال در مرحله رشد و تکامل قرار دارد و هنگام استفاده از کارایی های سه بعدی این بازی از جمله استفاده از ابزار 3DS آن تصاویر سه بعدی با تفاوتهایی در تصویرهایی که توسط چشم راست و چپ می بینند، به نمایش در می آیند که این ویژگی می تواند بر روی رشد بینایی کودکان اثرات نامطلوبی به جا بگذارد.
در حقیقت این شرکت تولیدکننده کنسول بازیهای ویدیویی این هشدار را برمبنای تحقیقی اعلام کرده است که چندماه قبل محققان دانشگاه کالج لندن انجام داده بودند.
براساس گزارش زئوس نیوز، این کنسول بازی دارای یک کارت حافظه “اس. دی” 2 گیگابایتی است که بر روی آن چندین بازی سه بعدی و نرم افزارهای مفیدی عرضه شده است که این کنسول را به یک پخش کننده فیلم و موسیقی سه بعدی تبدیل می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا