تکنولوژی

پیشنهاد 68/7 میلیارد دلاری اینتل برای خرید مک آفی

اینتل برای خرید شرکت امنیت نرم افزاری مک آفی، مبلغ 68/7 میلیارد دلار را پیشنهاد کرده که به گزارش وال استریت ژورنال، این معامله به دقت زیر نظر مقامات اتحادیه اروپاست.

رویترز- این نشریه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که قانونگذاران ضد انحصار اتحادیه اروپا شخصا نگرانی خود از معامله احتمالی بین اینتل و مک آفی را ابراز کرده‌اند. از این رو در صورت توافق دو طرف، احتمال می‌رود با وجود بررسی موشکافانه قانونگذاران ضدانحصار، نهایی شدن معامله حالا حالاها به طول بینجامد.به گزارش وال استریت ژورنال، یکی از نگرانی‌های اتحادیه اروپا تمایل اینتل به گنجاندن امکانات امنیتی در پردازنده‌های خود است. قانونگذاران ضد‌انحصار از این رو نسبت به این معامله با دیده تردید می‌نگرند که استفاده از سرویس‌های امنیتی

مک آفی در تراشه‌های اینتل، ممکن است عرصه رقابت بر شرکت‌های امنیت نرم‌افزاری رقیب را تنگ کند.

اینتل اواخر ماه نوامبر گذشته اتحادیه اروپا را از پیشنهاد خود برای خرید مک آفی آگاه کرد. قانونگذاران ضدانحصار هم از آن زمان تاکنون بررسی جوانب مختلف این معامله را آغاز کرده‌ و نظر شرکت‌های امنیت نرم‌افزاری رقیب را هم طی پرسشنامه‌ای جویا شده‌اند.یکی از مسایل جنجالی پیش روی قانونگذاران ضد انحصار در پرونده معامله اینتل و مک آفی، امکان گنجاندن قابلیت‌های امنیتی در تراشه‌هاست، به‌گونه‌ای که این قابلیت‌ها فقط با نرم‌افزار امنیتی مک آفی فعال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا