تکنولوژی

بازار رايانه‌هاي لوحي در دستان اپل

ایسنا- بر اساس گزارش استراتژي آناليتيكس، اپل با دستگاه آي پد خود 95 درصد از بازار نوظهور رايانه‌هاي لوحي را در سه ماهه سوم از ماه ژوييه تا سپتامبر تحت تسلط داشت.
با اين همه رقابت در اين بازار با اقدام سازندگان گوشي و رايانه‌هاي شخصي براي ورود به اين شاخه جديد كه مرز بين رايانه‌هاي شخص و تلفن‌هاي هوشمند است، به سرعت فشرده مي‌شود.

فروش ل اين بازار از 3.5 ميليون دستگاه در سه ماهه قبلي به 4.4 ميليون دستگاه در سه ماهه سوم سال جاري رسيد كه رشد 26 درصدي را نشان مي‌دهد.
سيستم عامل آندرويد گوگل تنها دو درصد در كل رايانه‌هاي لوحي به فروش رفته توسط سازندگان سهم داشت با اين همه انتظار مي‌رود درصد مذكور با عرضه مدل‌هاي بيش‌تري مانند گالكسي تب سامسونگ الكترونيكس به بازار رشد كند.
اپل از ماه آوريل دستگاه صفحه لمسي آي‌پد را به بازار عرضه كرده اما اكنون با رقابت اندكي از سوي رقباي بزرگ روبه‌رو شده است. هيولت پاكارد قصد دارد در آينده‌اي نزديكي رايانه‌هاي لوحي به بازار عرضه كند و شركت‌هاي ديگر مانند سانده بلك بري نيز طرح‌هاي مشابهي براي فروش چنين دستگاه‌هايي در سال آينده، اعلام كرده‌اند.
بر اساس گزارش گارتنر، پيش‌بيني مي‌شود فروش اين رايانه‌هاي لوحي صفحه لمسي در سال 2011 سه برابر شده و به 54.8 ميليون دستگاه برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا