تکنولوژی

گوشي‌هاي جديد ويندوز رونمايي شد

ايسنا- قرار است مايكروسافت مجموعه جديد از تلفن‌هايي را رونمايي كند كه با نرم‌افزا ويندوز اين شركت كار مي‌كنند.
بزرگ‌ترين شركت نرم‌افزاري جهان اميدوار است با تلفن هاي جديد كه توسط شركت‌هايي مانند سامسونگ، ال جي و HTC ساخته شده‌اند، سهمش را در بازار تلفن همراه كه بسياري آن را كليد رايانش آينده مي‌دانند، افزايش دهد.
اين تلفن‌ها كه در ابتدا در شبكه AT&T موجود خواهند بود، پيش از اين به‌صورت نمونه اوليه به نمايش درآمده‌اند و از نظر شكل با داشتن نمايشگرهاي رنگي لمسي و ميان‌برهايي براي دسترسي راحت به اي‌ميل، وب، موسيقي و برنامه‌هاي ديگر، شبيه به آيفون اپل هستند.
به گفته برخي از تحليلگران، اين گوشي‌ها آخرين شانس مايكروسافت براي نزديك كردن فاصله خود با رقبا است كه در چند سال گذشته از آن‌ها عقب افتاده است.
اين گوشي‌ها تا يك ماه آينده در فروشگاه‌ها موجود نخواهند بود بنابراين ممكن است تا پايان سال جاري نتوان درباره موفقيت آن‌ها قضاوت كرد.
بر اساس بررسي‌هاي شركت پژوهشي گارتنر، مايكروسافت در مقايسه با 9 درصد در يك سال قبل، تنها پنج درصد از بازار تلفن هوشمند جهاني را در اختيار دارد، در حالي كه سهم سيستم عامل آندرويد گوگل از تنها دو درصد در يك سال قبل، به 17 درصد رسيده است.
بازار تلفن‌هاي چند منظوره‌اي كه به كاربران امكان مي‌دهند اي‌ميل ارسال كرده، به مرور وب پرداخته، بازي انجام دهند و ه آهنگ و ويديو دسترسي داشته باشند، قرار است توسعه بالايي بيابد.
طبق پيش‌بيني گارتنر، سال جاري تقريبا 270 ميليون دستگاه تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته مي‌شود كه 56 درصد بيش‌تر از سال گذشته خواهد بود، در حالي كه فروش جهاني رايانه‌هاي شخصي با 19 درصد رشد در سال جاري، به 368 ميليون دستگاه مي‌رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا