تکنولوژی

مایکروسافت شرکت Adobe را نمی‌خرد

به دنبال انتشار شايعات مختلف در روزهاي جديد مبتني بر احتمال خريد شرکت نرم‌افزاري Adobe توسط مايکروسافت، منابع آگاه اعلام کردند که اين خريد بزرگ رخ نخواهد داد و در مقابل مايکروسافت تمايل به خريد شرکت موبايلي RIM دارد.

به دنبال انتشار شايعات مذکور در مورد واگذاري Adobe به مايکروسافت، بهاي بورس اين شرکت نرم‌افزاري روز گذشته افزايش قابل ملاحظه يافت. اما منابع آگاه بر اين باورند که مايکروسافت با اين اقدام خود را به دردسر نمي‌اندازد و در مقابل ترجيح مي‌دهد شرکت موبايلي RIM را خريداري کند تا موقعيت خود را در بازار جهاني تلفن‌همراه ارتقا دهد.

کارشناسان نرم‌افزاري بر اين باورند که نرم‌افزارهاي شرکت Adobe مشکلات امنيتي و نقاط آسيب‌پذير فراوان دارند که اين مسئله مي‌تواند مايکروسافت را با مشکلات فراوان مواجه کند. در اين ميان حملات اينترنتي به نرم‌افزار Adobe Reader در ماه‌هاي گذشته بسيار تشديد شده و نارضايتي کاربران را افزايش داده است.

موفقيت Adobe در توليد برخي پلتفورم‌ها و ابزارهاي کاربردي از جمله Reader و Flash بسيار قابل توجه است و مي‌تواند هر يک از شرکت‌هاي بزرگ نرم‌افزاري را براي خريد آن وسوسه کند. اما کارشناسان بر اين باورند که مايکروسافت دست به چنين اقدامي نخواهد زد.

کارشناسان نرم‌افزاري بر اين باورند که اگر قرار باشد شرکت Adobe فروخته شود، واگذاري آن به گوگل بيشتر مفيد خواهد بود. زيرا اين دو شرکت با شرکت اپل رقابت تنگاتنگي دارند و در مقابل اپل نرم‌افزار Flash را تحريم کرده است.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا