تکنولوژی

ايميل‌ها به شدت زير حمله هرزنامه‌ها

ایسنا- بر اساس يك گزارش امنيتي جديد، هرزنامه‌ها 95 درصد از كل اي‌ميل‌هاي ارسال شده در سراسر جهان را در طول سه ماهه سوم سال جاري ميلادي تشكيل دادند.
طبق گزارش شركت امنيتي پاندا سكوريتي، 50 درصد از كل هرزنامه‌ها از 10 كشور جهان منتشر مي‌شود و هند، برزيل و روسيه سه منبع اصلي انتشار هرزنامه هستند. آمريكا در رتبه هشتم قرار دارد و انگليس از اين فهرست حذف شده است.
بيش‌تر هرزنامه‌هايي كه به كاربران ارسال مي‌شوند از شبكه رايانه‌هاي آلوده و به سرقت رفته‌اي كه صاحبانشان از آلوده بودن دستگاه خود مطلع نيستند، منتشر مي‌شوند.
بر اساس گزارش پاندا، تروژان‌ها اكنون 55 درصد از كل تهديدهاي بدافزاري را تشكيل مي‌دهند و بسياري از آن‌ها براي سرقت اطلاعات به منظور دسترسي به حساب‌هاي مالي طراحي شده‌اند.
اين نوع تهديدها طي دو سال گذشته به طور كلي رشد كرده‌اند زيرا عاملان طراحي آن‌ها مي‌دانند بزرگ‌ترين بازگشت را در سرمايه خواهند داشت.
در ميان كشورهايي كه بيش‌ترين حملات تروژان را در سه ماهه سوم داشته‌اند، تايوان در صدر فهرست جاي گرفته و پس از آن روسيه، برزيل، آرژانتين، لهستان و اسپانيا قرار دارند.
هم‌چنين خلافكاران سايبر به‌طور فزاينده براي انتشار ويروس از اي‌ميل به رسانه اجتماعي روي مي‌آورند؛ طبق يافته‌هاي پاندا، بدافزارها توانسته‌اند از طريق حملات كليك دزدي كه از گزينه “لايك” فيس بوك و استفاده از نام افراد معروف و موارد جذاب براي جلب كاربران بهره‌برداري مي‌كنند، منتشر شوند و تكنيك “بهينه‌سازي موتور جست‌وجو” براي ايجاد صفحه‌هاي وب ساختگي در نتايج جست‌وجو، روش متداول ديگري براي انتشار بدافزار است.
محبوبيت تلفن‌هاي هوشمند مبتني بر آندرويد نيز عرصه ديگري از آسيب‌پذيري را ايجاد كرده زيرا تهديدهاي متعددي سيستم عامل موبايل گوگل را هدف گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا