تکنولوژی

اخبار دنياي فن‌آوري زير سلطه اپل

ايسنا- بررسي جديد با تاييد نظر ناظران صنعت فن‌آوري نشان داد كه اپل ميزان بسياري از تجه رسانه‌يي را در كنترل دارد.
طبق يافته‌هاي بررسي يك ساله مركز پژوهشي پيو از پوشش اخبار فن‌آوري، 15.1 درصد از مقالات فن‌آوري به‌طور اصلي درباره اپل، 11.4 درصد درباره گوگل و حدود سه درصد در مورد مايكروسافت بوده است.
امي ميچل، معاون مدير پروژه برتري در ژورناليسم مركز پيو با اشاره به انتظار براي دستگاه‌هاي جديد و روش بسيار عمومي اپل براي معرفي محصولاتش مي‌گويد: «البته به اين معني نيست كه مايكروسافت فاقد توجه افراد روابط عمومي است اما اپل در جلب توجه خبرنگاران به صورت خاصي موثر است».
نرم‌افزار اپل تنها در شمار اندكي از رايانه‌هاي جهان كه حوزه تحت نفوذ ميكروسافت است، مورد استفاده است اما دستگاه‌هاي محبوب و مبتكرانه آي‌پاد و آيفون به اپل كمك كرده‌اند اوايل سال جاري ارزش بازارش را از مايكروسافت فراتر ببرد.
طبق بررسي پيو كه به ارزيابي پوشش فن‌آوري از سوي 52 روزنامه، شبكه و وب سايت از ماه ژوئن 2009 تا ژوئن 2010 پرداخته، مدل جديد آيفون دومين خبر فن‌آوري مورد توجه بود كه 6.4 درصد از كل پوشش‌ها را به خود اختصاص داد و عرضه آي‌پد چهارمين خبر فن‌آوري مورد توجه بود.
مايكروسافت در طول اين مدت نسخه جديدي از سيستم عامل ويندوز را منتشر كرد اما تنها يك درصد از پوشش خبري به اين رويداد اختصاص يافت.
بزرگ‌ترين خبر فن‌آوري كه بيش‌ترين پوشش را با 8.5 درصد به خود اختصاص داد، ارسال و دريافت پيامك به هنگام رانندگي بود.
بر اساس اين گزارش، رسانه‌ها نگرش دوگانه‌اي درباره عصر ديجيتال دارند زيرا پيام فراگير در پوشش خبري اين است كه فن‌آوري زندگي را ساده‌تر و پربارتر مي‌كند اما دومين پيام اين است كه خطراتي براي حريم خصوصي و ايمني كاربران وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا