تکنولوژی

ظهور کروم در لباس اينترنت اکسپلورر

همکاران سيستم- گوگل از عرضه قالب جديدي براي مرورگر اينترنتي کروم خبر داده است. گفتني است قالب جديد کروم شبيه به نسخه‌هاي قبلي مرورگر اينترنتي مايکروسافت اينترنت اکسپلورر طراحي شده است.
به گفته مسئولان گوگل، با استفاده از اين قالب کاربران مرورگر کروم مي‌توانند به تمام فناوري‌هاي جديد و نوين روي اينترنت نظير برنامه‌هايي که تحت قالب HTML5 طراحي شده‌اند دسترسي داشته باشند با اين تفاوت که قالب‌هاي جديد گوگل کروم با مدل و نام‌هاي اينترنت اکسپلورر6، 7 و 8 به کاربران عرضه مي‌شود.
به اين ترتيب کاربران مي‌توانند با ظاهري نسبتا قديمي از مرورگر خود، صفحات جديد اينترنتي را مشاهده کنند. گفتني است قالب جديد گوگل کروم قرار است روي سرويس Chrome Frame قرار بگيرد که براي نخستين بار سال گذشته عرضه شد.
به گفته کارشناسان با عرضه قالب‌هاي اينترنت اکسپلورر روي مرورگر کروم، گوگل مي‌تواند طراحان صفحات اينترنتي را تشويق کند تا صفحات خود را سازگار با مرورگر کروم طراحي کنند و کاربران مي توانند اين صفحه‌ها را در قالب مرورگر اينترنت اکسپلورر مشاهده کنند.
اين در حالي است که در آخرين نسخه از مرورگر اينترنت اکسپلورر که تاکنون عرضه شده است قابليت پشتيباني از صفحات HTML5 و JavaScript وجود ندارد که گوگل با عرضه اين قالب و پشتيباني از اين سيستم‌ها، تا حدي اين مشکل را برطرف کرده است.
به عقيده کارشناسان، طراحي صفحات وب و هماهنگ کردن آن با نسخه‌هاي مرورگر مايکروسافت اينترنت اکسپلورر يکي از مشکلاتي است که بسياري از طراحان صفحات اينترنتي را رنج مي‌دهد و اين در حالي است که سازگاري صفحات طراحي شده با مرورگر اينترنتي متن بازر گوگل کروم بسيار آسان‌تر بوده و روند ساده‌تري را طي مي‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا