تکنولوژی

اندازه‌گيری ميزان تشععات به کمک نرم‌افزار

موبنا- به تازگی نرم افزاری برای تلفن های همراه ارایه شده که میزان تشعشعات تلفن همراه را اندازه گیری می کند.
با عرضه نرم افزار اندازه گیری میزان تشعشعات تلفن همراه کاربران به راحتی می توانند از میزان انتشار تشعشعات خطرناک تلفن همراه خود مطلع شوند.
این نرم افزار که توسط شرکت Tawkon طراحی شده، هم اکنون برای گوشی های بلک بری ساخت شرکت کانادایی RIM ارایه شده و قرار است به زودی برای گوشی های مبتنی بر سیستم عامل اندرویید گوگل و سیمبیان نوکیا هم ارایه شود. این در حالی است که تا کنون میزان تشعشعات تلفن های همراه با دستگاه های خارجی اندازه گیری می شد.
در بسیاری از کشورها، سازندگان دستگاه های تلفن همراه باید سطح انتشار تشعشعات خطرناک تلفن همراه را منتشر کنند.
این نرم افزار گوشی را مورد بررسی قرار می دهد و اگر سطح انتشار تشعشعات به آستانه ای که خط قرمز نامیده می شود برسد به کاربر هشدار می دهد.
بر اساس این گزارش روش هایی برای کاهش انتشار این تشعشعات همچون تغییر موقعیت گوشی از افقی به عمودی وجود دارد.
بر اساس این گزارش، بر روی بسیاری از گوشی ها آنتن بر روی بخش بالایی گوشی تعبیه شده و اغلب به وسیله دست پوشیده می شود که این قضیه یکی از دلایل انتشار بیشتر تشعشعات خطرناک تلفن همراه است.
اتصال هدست به گوشی و استفاده از بلندگو هم سطح تشعشعات را کاهش می دهد.
بعلاوه کاربران می توانند از سیستم موقعیت یاب GPS استفاده کنند تا نرم افزار مذکور رسیدن به موقعیت سبز و کاهش سطح تشعشعات را نشان دهد.
به گفته شرکت تولید کننده این نرم افزار، هدف از ارایه این محصول این نیست که کاربران تلفن همراهشان را کنار بگذارند بلکه کاربران بتوانند با استفاده از روش های بهتری از این دستگاه ها بهره ببرند.
شرکت Tawkon در ابتدا این نرم افزار را برای آی‌فون ارایه کرد اما اپل ارایه آن را در فروشگاه نرم افزاری App store رد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا