تکنولوژی

باز هم بيل گيتس در صدر فهرست ميلياردرها

بيل گيتس، بنيانگذار مايكروسافت در صدر فهرست سالانه‌ي ميلياردرهاي آمريكايي مجله فوربس قرار گرفت
بر اساس فهرست مجله فوربس كه روز چهرشنبه منتشر شد ثروت بيل گيتس 57 ميليارد دلار اعلام شده است.
گيتس با اين كه عنوان پولدارترين فرد جهان را به كارلوس اسليم مكزيكي واگذار كرد اما همچنان جايگاه نخست خود در آمريكا را حفظ كرده است.
بر اساس اين گزارش پل آلن كه به همراه بيل گيتس مايكروسافت را تاسيس و آن را به غول نرم‌افزاري جهان تبديل كرد در جايگاه دوازدهم اين فهرست قرار دارد.
بيل گيتس چند ماه قبل از شغل تمام وقت خود در مايكروسافت كناره‌گيري كرد تا وقت خود را در امور بشردوستانه در بنياد خيريه‌اي صرف كند كه به همراه همسرش آن را اداره مي‌كند.
اين شركت نرم‌افزاري اكنون به وسيله استيو بالمر، همكلاسي سابق گيتس در دانشگاه هاروارد اداره مي‌شود كه در رده ي پانزدهم فهرست فوربس جاي گرفته است.
مايكل دل، بنيانگذار شركت سازنده‌ي رايانه‌ي دل در جايگاه يازدهم 400 آمريكايي پولدار فوربس قرار دارد؛ سرگي برين و لاري پيج، بنيانگذاران گوگل در رده‌ي سيزدهم و چهادرهم اين فهرست قرار گرفتند.
جيمز گودنايت، بينيانگذار SAS و جفري بزوس، بنيانگذار آمازون جايگاه سي و سوم را سهيم شده و پي اميديار، بنيانگذارeBay جايگاه پنجاه و چهارم، اريك اشميت، رييس گوگل پنجاه و نهم و استيو جابز، رييس اپل شصت و يكم اين فهرست را به خود اختصاص دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا