تکنولوژی

نوسانات بازار گوشی در گرو عرضه و تقاضا

دنیای اقتصاد – به نظر مي‌رسد اين روزها ورق براي برخي از توليدكنندگان تلفن‌همراه در بازارهاي جهاني در حال برگشتن و سهم بازار مارك‌هاي مختلف از بازارهاي منطقه‌اي در حال تغيير است.

سامسونگ اول مي‌شود؟
براساس آخرين آمار منتشر شده، شركت سامسونگ اخيرا توانسته رتبه دوم جدول پرفروش‌هاي جهان را به خود اختصاص دهد و پس از نوكيا به عنوان يكي از مدعيان بازار تلفن‌همراه شناخته شود. شايد تغيير در نحوه طراحي گوشي‌هاي اين مارك و توجه به سلايق مردمان جهان به‌خصوص شرقي‌ها در موفقيت اين شركت كره‌اي بي‌تاثير نباشد، به هر حال هر‌چند كه رقابت سامسونگ و موتورولا در ساخت‌ گوشي‌هاي باريك اين روزها ابعاد تازه‌اي به خود گرفته ولي آنچه مسلم است، سامسونگ كره‌اي چند سرو گردن بالاتر از موتورولاي آمريكايي قرار دارد، حداقل در بازار ايران اين موضوع ثابت شده است.

U700 گران مي‌شود

U700 از جديدترين مدل‌هاي چشم بادامي‌ها است كه به تازگي پا به بازارهاي جهاني گذاشته اما در همين مدت اندك با طنازي و ظرافتي كه داشته دلبري‌هايي در بين كاربران تلفن‌همراه به راه انداخته‌اند كه مپرس!

اين مانكن 86 گرمي كه به يك دوربين 2/3مگاپيكسلي با فوكوس اتوماتيك مجهز است، اخير با 15هزار تومان افزايش قيمت، اتيكتي 310هزار تومان را در پشت ويترين‌هاي جمهوري به خود زده است. مي‌گويند كه همان داستان هميشگي كاهش در عرضه و افزايش در تقاضا، قيمت اين تازه به بازار رسيده را بالا برده است اما بشنو و باور نكن.

نوكيا و بچه‌هايش

بله! اين‌طور كه پيدا است، بازار گوشي‌هاي موبايل دچار افت شديدي شده و در اين ميان، 5700نوكيا هم حكم كيميا را در بازار پيدا كرده است و اگر پيدا شود آن هم با گارانتي متفرقه و گارانتي‌اي كه معلوم نيست صاحبش كيست، 310هزار تومان ناقابل براي شما آب مي‌خورد. البته اگر قصد خريد اين گوشي را داريد نگارنده 5700XPressMusic، يك مدل اصلاح ژنتيك يافته از 5700 عادي را به شما پيشنهاد مي‌كند كه قيمتي در حدود 300هزار تومان در بازار دارد آن هم با گارانتي رسمي. اما دو خبر هم از از گوشي‌هاي سري N.

گفته مي‌شود N73 به دليل عرضه بيش از حد قاچاقچيان زحمتكش در بازار با كاهشي 10 تا 15هزار تومان روبه‌رو شد و 370هزار تومان فروخته مي‌شود و البته بدون هيچ‌گونه لوازم جانبي. از طرف ديگر نيز شنيده مي‌شود كه گويا N80 نيز با كاهش در استقبال خريداران مواجه شده است. فروشندگان جمهوري در برابر متقاضيان N80، پرش آنتن و سوخته شدن كارت‌هاي حافظه جانبي را از مهم‌ترين مشكلات N80 عنوان مي‌كنند و سعي مي‌كنند مشتري خود را از تصميم خود منصرف كنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا