تکنولوژی

اميد به رونق بيش‌تر بازار IT

نام نویسنده: اميرحسين سعيدي نايينی *

فناوران – با تصويب قانون حمايت از حقوق پديدآورندگان نرم‌افزار و تدوين آيين‌نامه اجرايي دولت و تصويب مجلس شوراي اسلامي، تلاش بي‌وقفه دست‌اندركاران و دلسوزان فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور به بار نشست و سازمان نظام صنفي رايانه‌اي در روز 12‌تيرماه سال 84 و هم‌زمان با برگزاري نشست ملي فناوري اطلاعات فعاليت خود را به‌طور رسمي آغاز نمود.

سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشور به‌عنوان تنها نقطه تعامل، پل ارتباطي ميان پايين‌ترين رده‌هاي صنفي را با بالاترين رده‌هاي مديريتي كشور فراهم نموده است. در يك نگاه، بسط و گسترش فعاليت سازمان از طريق تشكيل سازمان در استان‌ها و عضو‌گيري گسترده، اجراي قانون كپي‌رايت با همكاري شوراي عالي اطلاع‌رساني، دادستاني و نيروي انتظامي، برقراري تعامل با نهادهاي دولتي، رسيدگي به شكايات از طريق شوراي انتظامي و آغاز عضويت اشخاص حقيقي از مهم‌ترين اقدامات سازمان در دو سال اخير به‌شمار مي‌آيد.

امروز كه دو سال از فعاليت اين سازمان مي‌گذرد با وجود همه مشكلات و لطمات غيرقابل جباني كه ركود حاكم بر بازار، بر بدنه صنف فناوري اطلاعات وارد آورده است، تغييراتي نيز به نفع دولت و بخش خصوصي درحال انجام مي‌باشد كه اميد مي‌رود در سال 1386 نسبت به گذشته، كسب و كار شركت‌ها در حوزه فناوري اطلاعات رونق تازه‌اي بگيرد.

براين اساس باتوجه به اهتمام ويژه شخص رييس‌جمهور بر اجراي سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري، تلاش براي اجرايي‌شدن اصل 44‌قانون اساسي، مهم‌ترين محور فعاليت‌هاي سازمان درحوزه ICT خواهد بود. در اين راستا متعهد ساختن دولت در اجراي برنامه‌هاي بلندمدت نظير برنامه چهارم در حوزه ICT، تلاش در جهت بالابردن هزينه تصميم‌گيري‌هاي نادرست و تغيب مسوولان به ارايه برنامه‌هاي مشخص و كوتاه‌مدت، ضروري به نظر مي‌آيد.

تقويت كمي و كيفي تقاضا در بازار، تلاش براي جلوگيري از سياست‌هاي تمركزگرايانه دستگاه‌هاي دولتي در امور IT، كاهش تصدي‌گري دولت در حوزه IT و آگاه‌سازي و ترغيب مديران ارشد كشور براي بسط كاربرد فناوري اطلاعات از جمله سرفصل‌هاي كاري برنامه سومين سال فعاليت سازمان خواهد بود.

در پايان ذكر اين نكته ضروري به نظر مي‌رسد كه هيات مديره سازمان بر اين باور است كه مهم‌ترين رسالت سال جاري، تمركز بر اجراي فرمان مقام معظم رهبري مبني بر اجرايي‌شدن سياست‌هاي اصل 44 قانون اساسي و تقويت انسجام صنفي ارايه سيمايي قدرتمند از سازمان براي سال‌هاي آتي و حضور موثر در كسب و كار حوزه فناوري اطلاعات مي‌باشد.

*رييس سازمان نظام صنفي رايانه‌اي كشو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا