تکنولوژی

روابط عمومی الکترونیک،می تواند سرمايه‌گذاري، تحقيق، برنامه‌‌ريزي و چاره‌انديشي کند

آی تی ایران – پرفسور یحیی کمالی پور،رئیس بخش ارتباطات،مدیرمرکز مطالعات جهانی،بنیانگذار وسردبیر Global Media Journal ،معتقد است: هر چه دنياي ما پيشرفته‌تر مي‌شود و تنش‌هاي داخلي و جهاني افزايش پيدا مي‌كند، نياز به متخصصين روابط عمومي بيشتر مي‌شود.
بنیانگذاز انجمن ارتباطات جهانی در دانشگاه پوردو ـ ایالات متحده امریکا که به مناسبت درپیش بودن دومین همایش روابط عمومی الکترونیک به ارایه نقطه نظرات خود درزمینه روابط عمومی الکترونیک پرداخته است،می گوید:در دنياي ديجيتال امروز ديگر نمي‌توان مانند گشته مردم را در تاريكي نگاه داشت و افكار عمومي را براي مدتي طولاني كنترل كرد. امروز اخبار، چه در سطح مملكتي و چه در سطح جهاني، به سرعت نور در سراسر گيتي پخش مي شوند و به افكار عمومي مردم دنيا شكل مي‌دهند.
وی با تأکید براین که، تصورات ذهني ديگران از ما، براساس آنچه رسانه‌ها درباره ما مي‌گويند و مي‌نويسند، شكل مي‌گيردادامه داد: آنچه مسلم است اين است كه ايران با چالش‌هاي بسيار روبروست و روابط عمومي ديجيتال (الكترونيك) و غيرديجيتال يا سنتي (نوشتاری) مي‌تواند هم در عرصه داخلي و هم در عرصه‌ بين‌المللي سرمايه‌گذاري، تحقيق، برنامه‌‌ريزي و چاره‌انديشي كند.پروفورکمالی پور می گوید: در دهكده جهاني امروز، در پيشگاه افكار عمومي وجهه منفي و يا مثبت همانند مرگ و يا بقاي يك ملت و كشور هستند. امروز عرصة سايبر يا اينترنت مرزهاي جغرافيايي و فرهنگي را بسيار كمرنگ و در حقيقت نامرئي كرده است. در اين عرصه كاملاً تعاملي و پرشتاب، هيچ انسان، نهاد، شركت و يا كشوري در امان نيست و نمي‌تواند مثل گذشته هر كاري را انجام بدهد و يا هر حرفي را بنويسد و يا به زبان آورد و در عين حال از گزند روزگار در امان باشد.
بنیانگذاز انجمن ارتباطات جهانی،به وجود رسانه های مختلف دردنیای امروزاشاره کرده وادامه می دهد: امروز شاهد هزاران وبلاگ در ايران و ميليون‌هاوبلاگ در سطح دنيا سايبر هستيم كه دائماً در حال توليد و توزيع خبر، نظر، عكس و شايعات هستند. ديگر رسانه‌ها فقط در يك محدوده جغرافيايي محصورنيستند بلكه حضور آنها جهاني است و دسترسي به اطلاعات از هر گوشه‌ دنيا كاريست بسيار سهل و آسان كه فقط نياز است به يك كامپيوتر و اتصال به شبكه‌ي جهاني اينترنت.
پروفسور کمالی پور،درادامه تأکید می کند: دنيائيست بسيار پيچيده و دائماً در حال نوسان و توليد كننده‌ سرسام‌آور حجم اطلاعات (Information explosion) . ولی این دنيا ي جدید فرصتهای چشم گیری برا ي روابط عمومی نوین و یا “سایبر” به ارمغان آورده که یکی از آنهااینست که دیگر ارتباطات ی طرفه نیستند بلکه کاملا دو طرفه و تعاملی هستند.وی برگزاری دومین همایش روابط عمومی درایران را فرصت مناسبی برای ارتقای روابط عمومی ها دانسته واضافه می کند: اينجانب اعتقاد دارم كه اين نوع گام‌هاي مثبت و همكاري دوستانه و حرفه‌اي مثمر ثمر خواهد بود و آينده‌اي درخشان براي آينده روابط عمومي و توسعه آن در كشورمان ترسيم خواهد كرد.
دومین همایش روابط عمومی الکترونیک هم زمان با 27اردیبهشت ماه درتهران برگزارمی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا