تکنولوژی

یکه تازی ماوس های FARASSOO در بازار و جایگاه نامناسب Logitech

آی تی ایران – بر طبق آخرین نظرسنجی انجام گرفته در هفته سوم فروردین ماه سال1386 از اعضای باشگاه فعالان بازار ICT ایران در مورد سهم انواع برند ماوس در بازار ، فراسو با عرضه ماوس های متنوع و خدمات پس از فروش متمایز با کسب 42 درصد از سهم بازار با فاصله قابل توجهی از سایرین همچنان محبوبترین برند کاربران است.البته با توجه به شاخص مهرماه گذشته سهم برند FARASSOO 2 درصد رشد داشته است که البته مقایسه آن با سایر برندها نشان از ثبات نسبی بازار در این زمینه دارد.

ماوس های Genius که در بازار داخلی پیشکسوت محسوب می شوند نیز توانسته اند جایگاه دوم خود را همچنان حفظ کنند اما با توجه به تنوع کم در این محصول 3 درصد از سهم خود را از دست داده و درحال حاضر تنها 18 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. نکته شایان ذکر در مورد این برند سهم برابر آن در تهران و شهرستان ها است که می تواند مصداق ثبات بازارش باشد.

در جایگاه سوم A4Tech قرار گرفته است که توانسته است در بازار ایران محصولات متنوعی عرضه کند اما ضعف در تبلیغات باعث شده تا نتواند آنچنان جایگاه مناسبی داشته باشد و فقط توانسته است 15 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد.تفاوت 9 درصدی نظرات اعضای تهرانی و شهرستانی نیز نشان از توزیع یا خدمات نامناسب آن در شهرستان ها داشته باشد.

البته جایگاه یازدهم برند Logitech در شاخص اخیر نیز جالب است . Logitech حتی با ارائه محصولات با کیفیت تنها 2 درصد از سهم بازار را در اختیا دارد، که با توجه به قیمت بالا و عرضه کم این جایگاه دور از ذهن به نظر نمی رسد اما به هر حال با جایگاه واقعی Logitech اختلاف زیادی دارد.
در بین برندهای معتبر مذکور ،جایگاه جالب LG نیز قابل تامل است که با 3 درصد بالاتر از MEC و TVM قرار گرفته و توانسته است جایگاه خود را از نوزدهم به چهارم ارتقا دهد.البته شایان ذکر است که LG در تهران فقط 0.6 درصد و در شهرستان 5 درصد از مخاطبان را به سوی خود جذب کرده است.خالی از لطف نیست که بدانید این جابه جایی مدیون 2 درصد رشد LG در بازار پر برندی است که هر یک سهم ناچیز و غیر قابل ذکری را به خود اختصاص داده اند.

طرح فروش و امتیاز (S&P) در حال حاضر داای بیشتر از 2000عضو اعم از فروشگاه، شرکت و موسسه فعال در زمینه ICT در سراسر کشور می باشد. باشگاه فعالان بازار ICT به طور هفتگی برروی موضوعات مربوط به بازار ICT بررسی آماری انجام می دهد. نتایج این نظرسنجی در پورتال www.sandp.ir برای عموم قابل مشاهده می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا