تکنولوژی

چراغ راهنمایی مک آفی

نام نویسنده: ا

آی‌تی ايران- کمپانی امنیتی مک آفی ابزار “مشاور سایت ” خود را برای کمک به کاربران اینترنت در تشخیص سایت های نا امن که حاوی برنامه های جاسوسی ، ویروس ها و پاپ آپ ها بطور رایگان روی سایت خود http://www.mcafee.com قرار داد.
4.1 درصد از کلیه ی سایتهای تست شده توسط این کمپانی خطرناک تشخیص داده شده اند. این برنامه برای رتبه بندی از رنگها استفاده کرده بدین صورت که برای نمایش سایتهای خطرناک از رنگ قرمز و برای سایت های ایمن از رنگ سبز و از رنگ زرد برای سایتهایی که از لحاظ ایمنی تایید شده اند ولی هنوزشامل پاپ آپ ها می باشند و نیازمند توجه و احتیاط کاربرن هستند استفاده کرده است.
نتایج تحقیقات این کمپانی نشان می دهد که در بین دامنه های مخصوص مناطق جغرافیایی 5.6 درصد از سایتهای دامنه کشور رومانی (.ro) ، 4.5 درصد سایتهای دامنه کشور روسیه (.ru) ، 10.1 درصد از سایتهای با پسوند(.tk) خطرناک ترین درنوع خود بوده که در این بین دامنه های کشور فنلاند (.fi) با 0.10 درصد و نروژ(.no) با 0.16 درصد کم خطرترین دامنه ها به شمار می آیند.
همچنین 7.5 درصد از سایتهای با پسوند(.info) و 5.5 درصد از سایتهای با پسوند (.com) خطرناک هستند.که البته به علت تعداد زیاد سایتهای با پسوند (.com) 86 درصد سایتهای قرمز و زرد متعلق این دامنه هستند. مک آفی پیش بینی کرده در صورتی که ایمیل خود را در سایتی با پسوند(.info) قرار دهید به احتمال 73.2 درصد ایمیل حاوی اسپم دریافت خواهید کرد.
جالب اینکه پسوند (.gov) تنها دامنه ایست که در آن هیچ نوع خطری کاربران را تهدید نمی کند.
منتقدین معتقدند که به صرف حمایت از کاربران اینترنت نمی توان این سرویس را حامی شیوه های متداول تجارت الکترونیکی دانست و آنرا سدی بر سر راه تبلیغات و کسب و کار الکترونیکی می دانند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا