تکنولوژی

اعتراف ایرانسل به اختلال اینترنتی

معاون فني اپراتور دوم تلفن همراه، درباره‌ي اين كه چرا در برخي از ساعات روز امكان دسترسي به سرويس‌ اينترنت ايرانسل وجود ندارد و يا با قطع‌هاي مكرر مواجه است، گفت: اين امر ممكن است به علت ترافيك بالاي شبكه‌ و پهناي باند پايين يا قطعي‌هايي كه در آنتن‌هاي BTS ايرانسل رخ مي‌دهد و يا از ضعف پوشش‌دهي شبكه در برخي مناطق ناشي شود.

علي‌اصغر عيني‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه كه در تلاشيم همزمان با افزايش كيفيت پوشش‌دهي شبكه‌ي ايرانسل، ظرفيت سازي لازم و افزايش پهناي باند در اين زمينه را انجام دهيم تا مشتركان بتوانند با كمترين مشكلات از سرويس‌هاي اينترنت استفاده كنند، رباره‌ي چگونگي استفاده از سرويس ارزش افزوده‌ي GPRS كه امكان دسترسي به اينترنت، ارسال و دريافت ايميل را براي مشتركان ايرانسل فراهم كرده است، اظهار كرد: دسترسي به سرويس‌هاي GPRS به ترتيب براي هر يك از گوشي‌هاي تلفن همراه موجود در بازار با ارسال SMS به مشتركان اين اپراتور انجام شده است و در حال حاضر اكثر مشتركان ايرانسل به اين سرويس دسترسي دارند.

او افزود:‌ مشتركاني كه SMS برايشان ارسال شده، بايد SMS موردنظر را ذخيره كنند، پس از آن كه در گوشي مورد نظر تنظيمات لازم را به طور اتوماتيك انجام مي‌دهد، مشترك مي‌تواند از اين خدمات استفاده كند، اما برخي از مشتركان اين SMS ر save نكرده‌اند كه بايد مجددا اين SMS براي آن‌ها ارسال شود كه اگر با خدمات ايرانسل تماس بگيرند و شماره‌ي خود را اعلام كنند، SMS جديدي براي آن ارسال مي‌شود.

عيني‌پور خاطر نشان كرد:‌ استفاده از خدمات GPRS است به گوشي‌هاي تلفن همراهي نياز دارد كه امكان دسترسي به اين سرويس‌ها را داشته باشد، از اين رو برخي از گوشي‌ها موجود در بازار اين امكان را ندارند.

وي درباره‌ي فيلترينگ در اينترنت ايرانسل تصريح كرد: فيلترينگ بر اساس قوانين موجود كه در ISP‌هاي كشور اعمال مي‌شود،‌ در سرويس دسترسي به اينترنت ايرانسل نيز به همان صورت است.

او درباره‌ي تعرفه‌هاي استفاده از GPRS گفت: در حال حاضر اين سرويس‌ها تا نيمه‌ي دوم فروردين ماه رايگان ارايه مي‌شود، اما آن چه مشخص است مشترك مي‌تواند در تمام ساعات ‌آنلاين و به اينترنت وصل باشد چرا كه هزينه‌اي براي اتصال به اينترنت نمي‌پردازد اما ا گر اطلاعاتي را ارسال و دريافت كند بايد هزينه‌ي آن را پرداخت كند.

او تصريح كرد: همچنين يك تعرفه‌ي اوليه بر اساس حجم اطلاعاتي كه ارسال و دريافت مي‌شود به سازمان تنظيم مقررات پيشنهاد كرده‌ايم كه پس از تاييد اعلام خواهد شد.

عيني‌پور در پايان خاطر نشان كرد: سرويس MMS (ارسال و دريافت تصوير، صوت و ديتا) نيز از روز شنبه 19 اسفندماه با ارسال SMS به مشتركا ايرانسل، براي آن‌ها فعال خواهد شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا