تکنولوژی

ارتقاء مینی توسط گوگل

همكاران سيستم – شرکت گوگل، ابزار جستجوی محل کار خود به ام مینی (Mini) را از نظر شاخص های جستجو و امنیت بهبود بخشید.

این وسیله که یک جعبه سخت افزاری به همراه نرم افزار گوگل است، جهت استفاده در شرکت های کوچک یا متوسط و در ادراتی با سازمان های بزرگ کاربرد دارد.

به گفته یکی از مدیران گوگل، قرار است تعدادی از ویژگی هایی که هم اکنون در محصول مشابه شرکت سرچ اپلاینس (Search Appliance) که بسیار سطح بالا و قدرتمند است و برای سازمان های بسیار بزرگ طراحی شده است، در نگارش 2.2 Mini لحاظ شود.

بسیاری از کارشناسان و ناظران منتظرند تا گوگل محصول تقویت شده خویش را در مقابل محصول مشترک ارائه شده از سوی IBM و یاهو که یک رقیب جدی به شمار می روند ارائه دهد. محصول مشترک IBM و یاهو که OmniFind نام دارد قادر است تا پانصدهزار پرونده را فهرست کند. قیمت Mini از یکهزار نهصد و نود و پنج هزار دلار برای فهرست کردن پنجاه هزار پرونده آغاز شده و نهایتا ً در بالاترین سطح به سیصد هزار پرونده می رسد که هشت هزار و نهصد ونود و پنج هزار دلار قیمت دارد.

از نظر امنیتی، Mini برای اولین بار تنظیمات دسترسی برای کاربران و پرونده ها را که توسط مدیر سیستم و بوسیله Active Directory و پروتکل تشخیص اعتبار انجام می پذیرد را به رسمیت خواهد شناخت. همچنین Mini توانایی افزودن تنظیمات دسترسی جهت شرایط تصدیق افراد که توسط مدیر شبکه و از طریق پروتکل LDAP در HTTP بای معاملات آنلاین ایجاد شده است، خواهد داشت.

در این میان، قابلیت جستجوی Mini با اضافه شدن ویژگی جدید OneBox بهبود قابل ملاحظه ای داشته است. این ویژگی به موتور جستجو اجازه می دهد که منظور اصلی هر پرسش را تشخیص داده و خلاصه ای از نتیجه جستجو را برای کاربر فهرست کند. OneBox می تواند جهت گردآوری داده های منابع انسانی نظیر جزئیات معاملات فروش و تماس کارمندان، پیکربندی و تنظیم شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا