تکنولوژی

لپ تاپ های 100 دلاری با 300 دلار هم فروشی نیست

آی تی ایران – سازمان غیر انتفاعی ” یک لپ تاپ برای هر کودک (OLPC) که با هدف تهیه کامپیوترهای همراه برای کودکان آغاز به کار کرده اعلام کرد که موافق فروش لپ های 100 دلاری به عموم نیست.

این سازمان پیش از ان در گزارشی اعلام کرده بود که هدف آن تنها ارایه این گروه از لپ تاپ ها به کودکان کشورهای در حال توسعه است ولی در نظر دارد این لپ تاپ ها را برای فروش عمومی نیز ارایه کند.

موضوع فروش لپ تاپ های 100 دلاری به عموم زمانی مطرح شد که “میکالیس بلتساس” یکی از مقامات این پروژه در جریان نمایشگاه محصولات الکترونیکی (CES) اعلام کرد شرکت ebay می تواند به عنوان شریک فروش لپ تاپ های صددلاری با این سازمان همکاری کند.

وی به بی بی سی گفت: اگر ما فروش این لپ تاپ ها را هم اکنون آغاز کنیم با فروش خوبی مواجه خواهیم شد.

علی رغم این گفته آقای بلتساس سازمان OLPC این اقدام تجاری را تکذیب کره است.

نیکولاس نگروپونته بنیانگذار پروژه یک لپ تاپ برای هر کودک اعلام کرده این لپ تاپ ها با قصد فروش عمومی عرضه نمی شوند و صرفا برای مناطق فقیر و کودکان تهیدست کشورهای در حال توسعه یا توسعه نیافته طراحی شده است.

به گفته آقای نگروپونته ممکن است برخی دولت ها با خرید عمده این لپ تاپ ها را آنها را رایگان در اختیار دانش آموزان و کودکان قرار دهند تا به عنوان کمک وسایل آموزشی به کار آید.

برخی کارشناسان کامپیوتر با تقدیر از حرکت این سازمان غیر انتفاعی از مسوولان آن خواسته بودند با به فروش گذاشتن این لپ تاپ ها برای عموم باعث جمع آوری پول بیشتر برای ارایه تعداد زیادتری از این لپ تاپ ها به کشورهای فقیر می شود.

به گفته فرانک هایز متخصص کامپیوتر در Computerworld فروش عمومی این لپ تاپ ها باعث آگاهی عمومی بیشتر از این محصول و پروژه و افزایش توان مالی این بنیاد خواهد شد.

پیشتر برخی پیش بینی کرده بودند که لپ تاپ های صددلاری برای فروش به عموم قیمتی معادل 300 دلار خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا