تکنولوژی

اي بي آم و 12 جزيزه مجازي

ايرنا- شركت “آي‌بي‌ام” در دنياي مجازي بازي اينترنتي “حيات دوم”Second Life‬ ‪ ۱۲‬جزيره مجازي ايجاد كرده است كه كاربران مي‌توانند در اين بازي مجازي از آنها بازديد كنند.
“حيات دوم” يك بازي اينترنتي است كه توسط شركت آمريكايي “ليندن لبز” ايجاد شده و در يك محيط گرافيكي سه بعدي، دنيايي مجازي را براي كاربران ايجاد مي‌كند
به طوري كه كاربران مي‌توانند با حضور در اين دنياي مجازي تقريبا تمامي اعمالي را كه در زندگي روزمره و عادي خود انجام مي‌دهند،
انجام دهند و حتي به ساخت بناهاي جديد، خريداري اموال مختلف، آشنايي با افراد جديد و يا حضور در بازار بورس مجازي اين بازي اقدام كنند.
از زمان راه‌اندازي اين بازي در سال ‪ ۲۰۰۳‬نزديك به دو ميليون نفر در آن عضو شده‌اند و اكنون نزدي به ‪ ۴۰۰‬هزار نفر از آنان در اين بازي حضور فعال دارند.
كاربران حاضر در اين بازي كه داراي نام آواتارAvatar‬هستند مي‌توانند ظاهر مجازي خود را به شكل دلخواه خود انتخاب كنند.
نكته جالب اين است كه تمامي شخصيتهايي كه كاربر در طول بازي با آنها مواجه مي‌شود، در حقيقت شخصيتهاي مجازي هستند كه توسط افراد واقعي خلق شده و كنترل مي‌شوند.
آمارهاي موجود نشان مي‌دهد هم‌اكنون در هر لحظه دست كم ‪ ۱۰‬هزار نفر كاربر يا به عبارتي “آواتار” در “حيات دوم” آن لاين هستند.
واحد پول در بازي “حيات دوم”، “ليندن” نام دارد كه با دلار واقعي قابل تعويض است و در حقيقت كاربران اين بازي براي خريد در اين بازي بايد پول واقعي خرج كنند.
برخي كاربران از طريق خريد و فروش اقلام مجازي در “حيات دوم” به درآمدزايي براي خود روي آورده‌اند و روزانه به طور متوسط حدود ‪ ۴۰۰‬هزار دلار در اين بازي بين كاربران مختلف رد و بدل مي‌شود.
عضويت در بازي “حيات دوم” در ابتدا رايگان است ولي كاربران براي استفاده از امكانات مجازي مختلف موجود در اين بازي بايد مبالغي بپردازند.
بازي “حيات دوم” به تازگي مورد توجه بسياري شركتهاي بزرگ قرار گرفته و اين شركتها كالاها و خدمات مجازي خود را در اين دنياي مجازي تبليغ مي‌كنند.
به طور مثال شركت خودروسازي “تويوتا” از چني پيش فروش برخي محصولات مجازي خود را در دنياي “حيات دوم” آغاز كرده و خبرگزاري “رويترز” نيز به راه‌اندازي يك آژانس خبري مجازي در اين دنيا اقدام كرده است.
هم‌اكنون شركت “آي‌بي‌ام” به عنوان بزرگترين شركت رايانه‌اي با بيش از ‪ ۳۳۰‬هزار كارمند در سرتاسر جهان، اقدام به ايجاد ‪ ۱۲‬جزيره مجازي در دنياي حيات دوم كرده است.
دكتر “ايروينگ ولاداوسكي برگر” مدير فناوري شركت “آي‌بي‌ام” اعلام كرد اين شركت ممكن است حتي در آينده از دنياي مجازي “حيات دوم” براي برقراري جلسات مجازي ميان كارمندان خود در نقاط مختلف جهان استفاده مي‌كند.
“متئو مك‌ميهن” سخنگوي شركت “آي‌بي‌ام” اعلام كرد اين شركت ممكن است در آينده از بازي اينترنتي “حيات دوم” براي ارائه آموزشهاي مجازي به كاربران و همچنين ارائه خدمات پس از فروش به مشتريان خود نيز استفاده كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا