تکنولوژی

آمازون و نگارش جديد موتور جستجو

آسوشيتدپرس – شركت “آمازون” نگارش جديدي از موتور جستجوي “اي‪ “۹‬خود راه‌اندازي كرده است كه برخي از ويژگي‌هاي موجود در نگارش قبلي از آن حذف و بسيار ساده‌تر از گذشته شده است.

موتور جستجوي “اي‪ “۹‬‪ (www.a9.com) ‬پيش از اين، موضوعات جستجو شده هر كاربر و نتايج جستجوهاي او را ثبت كرده و براي استفاده كاربر در آينده نگهداري مي‌كرد كه اين قابليت هم‌اكنون از “اي‪ “۹‬حذف شده‌است.

اين موتور جستجو همچنين در گذشته تصاوير مناطق مختلف تمامي خيابانهاي ‪ ۲۰‬شهر بزرگ آمريكا را به كاربران ارائه مي‌داد كه هم‌اكنون اين قابليت نيز از آن حذف گشته‌است.
شركت “آمازون” به علاوه پيش از اين يك نوار ابزار tool bar‬را نيز ويژه نصب روي مرورگرهاي اينترتي عرضه مي‌كرد كه ارائه اين نوارابزار نيز از برنامه كاري “آمازون” كنار گذاشته شده است.

“درو هردنر” سخنگوي “آمازون” اعلام كرد اين شركت در حال تغيير سياستها و اولويتهاي خود به جهتي است كه بيشترين استفاده را براي كاربران داشته باشد و كارشناسان اين شركت در حال تلاش براي بهبود كيفيت اطلاعات استخراج شده از اينترنت توسط “اي‪ ،”۹‬براي كارران هستند.

وي همچنين اعلام كرد هنوز مشخص نيست كه “آمازون” با برخي فن‌آوري‌هايي كه از موتور جستجوي خود حذف كرده چه خواهد كرد.

شركت “آمازون” در كنار حذف برخي ويژگي‌هاي “اي‪ ،”۹‬ظاهر آن را نيز تغيير داده به طوري كه هم‌اكنون تمامي نتايج هر جستجو به جاي به نمايش در آمدن در صفحات مختلف، در يك صفحه و زير هم نمايش داده مي‌شوند.

درحالي كه “آمازون” با وب سايت خريد و فروش اينترنتي خود يكي از موفق‌ترين شركتهاي اينترنتي محسوب مي‌شود، موتور جستجوي “اي‪ “۹‬اين شركت هيچ‌گاه نتوانست در مقايسه با موتورهاي جستجويي نظير “گوگل” و “ياهو” به موفقيت دست يابد.

“اي‪ “۹‬هم‌اكنون در فهرست پركاربرترين موتورهاي جستجو در رتبه ‪ ۳۲‬قرار دارد و تنها ‪ ۰/۱‬درصد از جستجوهاي صورت گرفته در اينترنت متعلق به اين موتور جستجو است.
كاربران اينترنت در ماه اوت گذشته با استفاده از (اي‪(۹‬ ‪ ۳/۲‬ميليون جستجو انجام داده‌اند در حالي كه موتور جست‌جوي برتر “گوگل” در همين مدت به ‪ ۳‬ميليارد جستجوي كاربران اينترنت پاسخ داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا