تکنولوژی

ای‌بی‌ام و نرم‌افزاری برای ديدن اعضای بدن

مهر- محققان “آی بی ام” نمونه آزمایشی نرم افزار تصویر سازی را معرفی کرده اند که مشابه نرم افزار “گوگل ارث” است اما می تواند برای مشاهده بدن انسان بصورت سه بعدی به پزشکان کمک کند.
محققان لابراتوار Ibm در زوریخ، نرم افزاری ساخته اند که بدن انسان را بصورت سه بعدی نشان می دهد و می تواند به پزشکان برای تصویر سازی پرونده وضعیت بیماران به روشی کاملا نوآورانه کمک کند.
براساس گزارش سی ان ان مانی، پزشکان با استفاده از این نرم افزار که Asme (ماشین نقشه کش سمبلیک و اتوماتیک) نام دارد، می توانند تنها با یک کلیک ساده ماوس روی بخش خاصی از بدن بیمار، پرونده وضعیت بالینی وی را ارائه کرده و اطلاعات مورد نظر خود را ردیابی کند.
در این خصوص آندره الیسف، سرپرست این تیم تحقیقاتی “آی بی ام” در لابراتوار زوریخ اظهار داشت:”این نرم افرار در واقع سیستم گوگل ارث برای بدن انسان است. این اقدام در راستای ارائه پرونده های بالینی الکترونیکی انجام شد. درحقیقت به کمک این سیستم پزشکان براحتی می توانند به تمام اطلاعات مورد نیاز خود به منظور کمک بهتر به بیمار بصورت سه بعدی دسترسی داشته باشند و این اطلاعات را دراختیار پزشکان دیگر نیز قرار دهند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا