تکنولوژی

کنفرانس مطبوعاتى سبيت ترکيه برگزار شد

به فاصله 24 ساعت تا زمان آغاز برگزارى نمايشگاه سبيت بيليشيم کنفرانس مطبوعاتى اين نمايشگاه با هدف ارائه جديدترين اطلاعات مربوط به آن در شهر استانبول ترکيه برگزار شد.

در ابتداى اين نشست خبرى شفق آلپاى مدير کل شرکت برگزار کننده نمايشگاه موسوم به HIFAS اطلاعاتى را در مورد ماهيت و جزييات نمايشگاه در اختيار حضار گذارد و سپس دوريس پترسون از اعضاى هيات مديره HIFAS در مورد وضعيت و ميزان پيشرفت صنعت ICT در جهان سخن گفت. سپس دکتر سميل آريکان از اساتيد دانشگاه Sabanci در مورد بخش خلاقيت يا Innovation Section که امسال به اين نمايشگاه اضافه شده سخنانى ايراد کرد.

سخنران بعدى مرآت ديکيسى رييس هيات مديره انجمن تخصصى مشاغل مخابراتى بود که از اميدوارى خود به رونق اين بخش سخن گفت. گلتکين گونال رييس هيات مديره انجمن صنعت گران نرم افزار آخرين سخنران مراسم بود که بر ضرورت همکارى سازمان هاى غيردولتى، صاحبان مشاغل و دولت براى پيشبرد خلاقيت هاى نرم افزارى تاکيد کرد.

پترسون: بازار ICT عامل رشد جهان
عضو هيات مديره HIFAS ضمن ارائه آمار مفصل در مورد پيشرفت سريع بازار ICT در جهان پس از پشت سرگذاردن رکودى چند ساله خاطرنشان کرد: بازار ICT جان در سال 2006 حدود 4 درصد رشد کرده، اما اين رقم در مورد مناطقى مانند خاورميانه، چين و هند به 6 تا 7 درصد مى رسد.

وى در ادامه تاکيد کرد: دستاوردهاى مختلف در حوزه ICT اگرچه زندگى شخصى و نحوه انجام کسب وکار توسط ما را تغيير داده اما اين مساله هرگز جايگزين تماس هاى شخصى و ارتباطات مستقيم نخواهد شد. نمايشگاه هاى تجارى تنها شيوه ارتباط تجارى هستند که در قالب آنها از هر 5 حس انسان کمک گرفته مى شود. در اين نمايشگاه ها افراد امکان تماس چهره به چهره و مقايسع کالاهاى خود با يکديگر را خواهند داشت.

آلپاى: به دنبال افزايش سهم ICT در بازار ترکيه هستيم
اما شفق آلپاى در سخنان خود به حضور 900 غرفه گذار و بازديد احتمالى بيش از 150 هزارنفر از بيش از 70 کشور جهان از نمايشگاه امسال خبر داد و افزود: سبيت بيليشيم 2006 به غير از سه بخش هميشگى يعنى ” دنياى کسب و کار”، “حيات ديجيتال” و ” مخابرات” داراى دو بخش جانبى مهم ديگر نيز هست که در يکى از آنها خلاقيت هاى نرم افزارى 24 شرکت ترکيه اى با همکارى انجمن صنعتگران نرم افزار ترکيه يا YASAD به نمايش در مى آيد و در ديگرى که بخش خلاقيت ناميده شده 25 محصول و سرويس ابتکارى محلى ICT که تاثيرى شگرف بر زندگى شخصى و کسب وکار انسان ها مى گذارد به نمايش درخواهد آمد.

وى از برگزارى 56 نشست تخصصى ICT با حضور 170 سخنران از سراسر هان خبر داد و اظهار اميدوارى کرد برگزارى اين نشست ها موجب آشنايى هر چه بيشتر عموم با فوايد ICT شود.
به گفته آلپاى امسال کشور رومانى به صورتى خاص درسبييت بيليشيم حضور خواهد داشت.

اين کشور در دومين روز از برگذارى نمايشگاه ميزبان برنامه اى موسوم به رومانى در سبيت بيليشيم خواهد بود که در جريان آن نشست هاى تخصصى در مورد وضعيت و دستاوردهاى صنعت ICT اين کشور و نيز به منظور بررسى نحوه تعامل و افزايش همکارى بين اين کشور و ترکيه در اين حوزه برگزار خواهد شد.

آلپاى اظهار اميدوارى کرد برگزارى مناسب سبيت بيليشيم به گسترش و بزرگ تر شدن بازار ICT در ترکيه کمک کند و عموم مرم را با مزاياى فناورى اطلاعات و ارتباطات بيشتر آشنا کند، زيرا بومى شدن ICT در هر کشور بدون جلب توجه و همکارى عموم مردم ممکن نخواهد بود.

آريکان: 24 محصول خلاقانه مى تواند چهره ترکيه را تغيير دهد
دکتر سميل آريکان که مسئوليت بخش خلاقيت هاى سبيت بيليشيم را بر عهده دارد نمايش 24 محصول وسرويس بومى در نمايشگاه امسال را بسيار مهم دانست و گفت اين بخش نمادى از همکارى موفق بين دانشگاه، صنعت و دولت در ترکيه است.

وى خاطر نشان کرد: خلاقيت از آن جهت مهم است که رفاه جامعه را بالا مى برد. نيمى از توسعه هر کشور وابسته با خلاقيت است. ما بايد بتوانيم محصولات متفاوتى عرضه کنيم. به همين منظور ما به شرکت هاى خلاق کمک کرده ايم تا در نمايشگاه شرکت کنند. محصولات اين بخش کاملا جديد بوده و در داخل ترکيه طراحى شده اند.
وى اظهار اميدوارى کرد اقداماتى از اين دست به تثبيت فرهنگ ديجيتال در ترکيه کمک کند.

ديکيسى: به دنبال ارتقاى تماس هاى بين المللى هستيم
اما رييس هيات مديره TUTED ( انجمن تخصصى مشاغل مخابرات در ترکيه) از تلاش هاى مجموعه تحت رهبرى خود براى افزايش سرمايه گذارى خارجى و حضور شرکت هاى خارجى ICT دراين کشور خبر داد و سبيت بيليشيم را ابزارى مناسب براى تحقق اين هدف دانست.

او نيز خلاقيت را محور کار شرکتهاى مخابراتى ترکيه دانست بر لزوم تداوم خصوصى سازى در صنعت مخابرات ترکيه که زمينه ساز حضور پررنگ اين کشور در بازارهاى جهانى است، تاکيد نمود.

گونال: از توليدکنندگان نرم افزار حمايت مالى مى کنيم
رييس هيات مديره YASAD ( انجمن صنعتگران نرم افزار در ترکيه) از حمايت اين انجمن از توليدات نرم افزارى خبر داد و گفت: با حمايت مالى ما 25 شرکت زيرمجموعه موفق به نمايش توليدات تازه خود در نمايشگاه در يک بخش خاص شده اند.

گولتکين گونال توسعه ICT در ترکيه را سريع تر از سرعت توليد محصولات مرتبط در ترکيه دانست و خواستار تسريع فعاليتهاى صورت گرفته در اين بخش شد.
وى بر اهميت نقش نرم افزار در چامعه طلاعاتى تاکيد کرد و نرم افزار را به اندازه غذا براى تداوم زندگى بشر لازم دانست.

او در پايان گفت: ترکيه نبايد در اين زمينه به خارج وابسته باشد، زيرا در اين صورت توسعه بومى ICT با مشکل مواجه خواهد شد.

گفتنى است نمايشگاه سبيت بيليشيم که بزرگترين رويداد نمايشگاهى حوزه ICT در منطقه اوراسيا محسوب مى شود از تاريخ 14 تا 19 شهريور ماه سال جارى در مجتمع نمايشگاهى TUYAP در حومه استانبول برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا