تکنولوژی

چارت تفصیلی سازمان تنظیم مقررات تا پایان دی ماه تویب می‌شود

یک معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از تصویب دو چارت تشکیلاتی و تفصیلی این سازمان توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به ترتیب تا مهر ماه و پایان دی ماه خبر داد.

علی‌اصغر دولت‌آبادی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات (سیتنا )، با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام در این سازمان، اظهار داشت: در حال حاضر، سه طرح از جمله توسعه‌ی ارتباطات رادیویی، توسعه‌ی آزادسازی و تعمیرات اساسی که هر کدام نیز از پروژه‌های مختلفی تشکیل شده‌اند، در سازمان تنظیم مقررات مطرح است.

وی، طرح توسعه‌ی ارتباطات رادیویی را شامل هفت پروژه، طرح توسعه‌ی آزادسازی و خصوصی‌سازی را شامل شش پروژه و طرح تعمیرات اساسی را شامل یک پروژه دانست و افزود: هر یک از سه طرح مذکور در قالب این پروژه‌ها عملیاتی می‌شوند.

دولت‌آبادی، با اشاره به این مطلب ‌که پروژه‌های فوق به صورت پنج ساله تعریف شده‌اند، گفت: البته مدت زمان انجام عملیات هر یک از پروژه‌ها متفاوت است، اما باید تمامی آن‌ها تاپایان برنامه‌ی پنج‌ساله‌ی چهارم پایان یابند.

وی افزود: تاکنون 80 درصد فاز مطالعاتی این پروژه‌ها انجام شده، اما میزان پیشرفت به نسبت پروژه‌ها متغیر است، به گونه‌‌یی که به عنوان مثال، 60 درصد پروژه‌ی الگوی انتشار امواج طیف و 70 درصد پروژه‌ی تجهیز مراکز و واحدهای نظارت – شامل خرید تجهیزات – انجام شده و در مرحله‌ی نصب و راه‌اندازی قرار دارد. در این میان، علاوه بر کنترل کیفی از طریق واحد کنترل و برنامه ریزی، گزارش‌های سه ماهه نیز به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال می‌شود.

وی، بودجه‌ی اختصاص یافته برای انجام این پروژه‌ها در سال 84 را هشت میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: تمامی اعتبار تخصیصی از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، در سال گذشته صرف انجام پروژه‌ها شد، اما در سال 85 تاکنون، تنها21 درصد اعبارات جذب شده است.

دولت‌آبادی، همچنین در خصوص ساختار و چارت تشکیلاتی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خاطرنشان کرد: چارت تشکیلاتی این سازمان، دو ماه پیش به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی جهت تصویب ارائه شد و بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده به تصویب برسد.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، خاطرنشان کرد: البته چارت تفصیلی سازمان، احتمالا تا پایان دی ماه آینده به تصویب و نتیجه می‌رسد.

وی، با اشاره به اهداف سازمان شامل اجرای مصوبات کمیسیون تنظیم مقرارات، اظهار داشت: بر این اساس، 23 وظیفه برای سازمان مشخص شده که بر مبنای آن شرح وظایف حوزه‌های کاری تعیین می‌شود، حوزه‌های کاری را نیز چهار معاونت تنظیم مقررات و صدورمجوز، مهندسی و امور بین‌الملل، اعمال مقررات و نظارت و توسعه مدیریت و امور پیشتیبانی تشکیل داده‌اند.
دولت‌آبادی، با اشاره به 330 عضو سازمان قدیمی تنظیم مقررات، گفت: با تعیین شرح وظایف جدید، تعداد جذب نیرو در این سازمان دو برابر خواهد شد.

وی، در عین حال خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا ومنحصر به فرد بودن و عدم وجود انسجام در این رشته تاکنون، جذب نیروهای جدید باید با دقت خاص صورت گیرد و از نیروهای کیفی با توان تجزیه و تحلیل و افراد با استعدد در مجموعه‌های دانشگاهی و نخبگان استفاده شود.

وی، با اشاره به خرید تجهیزات گفت: بر اساس قانون بودجه، خرید تجهیزات از محل درآمد و حق‌ امتیاز، درآمد مخابرات استان‌ها و از محل اعتبارات عمرانی دولت صورت می‌گیرد؛ بر این اساس، با توجه به لزوم استفاده از تجهیزات تخصصی گران‌قیمت در سیستم که بودجه‌ی آن از طریق دولت پرداخت می‌شود، این بخش به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

دولت‌آبادی، افزایش نیروی انسانی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را با وجود محدودیت‌های قانونی، از ضروریات خواند و گفت: موفقیت این سازمان، باور آن از سوی وزارت‌خانه‌ها و نهادهای دولتی را می‌طلبد، زیرا سازمان تنظیم مقررات نوپا بوده و نیاز به شناخته شدن دارد.

وی، فرهنگ‌سازی را در شناخته شدن سازمان تنظیم مقررات بسیار موثر دانست و گفت: فرهنگ‌سازی از سوی رسانه‌ها موجب افزایش موفقیت این سازمان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا