تکنولوژی

هشدار نسبت به خطرات حافظه های فلش برای شرکت ها

آی تی ایران – یک تحقیق نشان می دهد که نیمی از شرکت های کامپیوتری نسبت به خطرات بالقوه استفاده از حافظه های دیجیتالی آگاه نیست.

بنا به این گزارش تلفن های هوشمند، آی پاد و حافظه فلش قابلیت به خطر انداختن امنیت اطلاعات شرکت های کامپیوتری را دارند.

این تحقیق که توسط یک مرکز امنیت کامپیوتری وابسته به دپارتمان تجارت و صنعت انگلیس صورت گرفته روی روش های شرکت ها برای کنترل افزایش رو به استفاده حافظه های فلش متمرکز شده است.

بنا بر این تحقیق 33 درصد از شرکتها گفته اند که کارمندان از وسایلی مانند حافظه فلش استفاده نمی کنند اما برخی اوقات تنظیماتی را در کامپیوترها و لپ تاپ ها برای جلوگیری از انتقال اطلاعات توسط کارمندان نیز انجام می دهند.

بنا بر این تحقیق فقط ده درصد از شرکت ها اطلاعات خود را برای عدم انتقال از طریق این دسته از وسایل دیجیتالی رمزنگاری می کنند.

به گفته مسئولان شرکت امنیتی SECURE WAVE ریسک استفاده از حافظه های قابل حمل به زمان استفاده از فلاپی دیسک ها باز می گردد با این حال ریسک سرقت 360 کیلوبایت با ریسک چهارگیگابایت در پنج دقیقه قابل مقایسه نیست.

عمومی شدن دستگاه های پخش موسیقی و دوربین های دیجیتالی طی سالهای اخیر فرهنگ خاصی را ایجاد کرده تا بسیاری از مردم به انتقال اطلاعات مورد نیاز خود مبادرت ورزند.
راههای مانیتور و مدیریت فلش های حافظه و حفظ امنیت سیستم ها در نمایشگاه تجارت امنیت اطلاعات در المپیا لندن 25 تا 27 آوریل به نمایش گذاشته می شود.

حافظه های فلش به جز آنکه ریسک سرقت اطلاعات را افزایش می دهند ریسک ورود ویروس ها و برخی تروجانها را نیز به سیستم بالا می برد. بسیاری از افراد انتظار دارند که ویروس ها از طریق ایمیل به کامپیوتر و شبکه آنها وارد شود و هیچ کس انتظار ندارد یک ویروس از طریق یک حافظه فلش به شبکه انها نفوذ کند.

بر اساس این تحقیق 66 درصد افراد گفته اند که حافظه های فلش خود را در مکانی جا گذاشته اند و 60 درصد آنها نیز گفته اند که از این حافظه ها برای انتقال اطلاعات تجاری خود استفاده می کنند. این موضوع نشان میدهد که حافظه های فلش چه نقش مهمی در امنیت اطلاعات تجاری اشخاص و شرکت ها دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا