تکنولوژی

چين و هند بزرگترين بازار بازی های آنلاين آسيا

دنیای اقتصاد – خيلي وقت است كه ديدنشان آنقدر شكل عادت به خودش گرفته كه افزايش روز به روز تعداد آنها چندان هم به چشم نمي‌آيد.

گيم‌نت‌ها ديگر اين روزها به عنوان يك شغل درآمدزا بررسي مي‌شوند. هر چه باشد تقاضاي كاربران علاقه‌مند به انواع بازي‌هاي مجازي هميشه روند رو به رشدي را طي مي‌كند.

اما گويا در سال‌هاي خير كشورهاي آسيايي بيشتر از ديگر كشورها در زمینه رشد بازار بازي‌هاي كامپيوتري، مطرح شده‌اند.

اگرچه گاهي از آسيا به عنوان رهبر بازار بازي‌هاي آنلاين ياد مي‌شود، اما به دنبال اين موضوع غالبا افكار عمومي به سمت كشورهايي مانند چين و كره‌ متمركز شده است.

شايد هنوز هم گذشت زمان مي‌تواند تغييرات را در ذهن افراد بگنجاند. در اين ميان آمار و گزارش‌هاي تحليلي شايد قابل استنادتر باشند.

بر اساس تحقيقات موسسه Pearl در حال حاضر بعد از چين، هند دومين بازار بازي‌هاي آنلاين در آسيا را در اختيار دارد، تا جايي كه كارشناسان اين موسسه آينده خوبي را براي اين بازار پيش‌گويي كرده‌اند.

اين كارشناسان معتقدند بازار بازي‌هاي آنلاين در هند تا سال 2010 به ارزشي در حدود 200ميليون دلار خواهد رسيد.

اين در حالي است كه يكي از عوامل اصلي چنين رشدي، افزايش قابل‌توجه ميزان نفوذ اينترنت و پهناي باند در اين كشور به حساب مي‌آيد.

آمار نشان مي‌دهند تعداد كاربران اينترنت هند در سال 2005 به 39ميليون نفر مي‌رسيد كه در مقايسه با سال 2004، 54درصد افزايش پيدا كرده است.

با اين حال تحليلگران Pearl پيش‌بيني كرده‌اند اين تعداد تا سال 2007 به 100ميليون نفر خواهد رسيد كه هند را بعد از چين، به دومين بازار بزرگ اينترنت در ميان كشورهاي آسيايي تبديل مي‌كند.

براساس گزارش Pearl، افزايش تعداد كافي‌نت‌ها هم عامل مهم ديگري در افزايش تعداد كاربران اينترنت در اين كشور است. اين موسسه اعلام كرد در سال گذشته بيشتر از 100هزار كافي‌نت در هند وجود داشته كه 30 تا 40درصد درآمد آنها از طرف كاربران بازي‌هاي آنلاين تامين مي‌شده است. از طرف ديگر گيم‌نت‌ها به دنبال افزايش ميزان رضايت و توجه كاربران سعي دارند با ارائه جديدترين بازي‌ها و ارایه خدمات باكيفيت‌تر، سهم خود را از اين بازار افزايش دهند.

در حقيقت چنين روندي مي‌رود تا صنعت بازي‌هاي آنلاين را در كشور هند به تجارتي بزرگ تبديل كند. موضوعي که از نگاه توليدكنندگان و توزيع نندگان اين بازي‌ها دور نمانده تا جايي كه اين شركت‌ها علاقه بيشتري به سرمايه‌گذاري در بازار بازي‌هاي آنلاين اين كشور نشان‌داده و سعي دارند دوره‌هاي آموزشي مختلفی را براي آشنايي بيشتر كاربران هندي با بازي‌هاي آنلاين برگزار كنند.

اين در حالي است كه شركت‌هاي منطقه‌اي و محلي هم موج جديدي از سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ را در اين بازار شروع كرده‌اند.

كارشناسان و تحليلگران معتقدند وضعيت فعلي بازاربازی هاي آنلاين در هند مشابه اوضاع بازار چين در سال 2001 است، وقتي صاحبان اين صنعت به دنبال فرهنگ‌سازي و آموزش كاربران چيني براي توسعه صنعت بازي‌هاي آنلاين و ايجاد فضاي مناسب در بازار بودند. اين روند رشد در بازار هند به دنبال افزايش تعداد كاربران و نفوذ اينترنت در يك دهه اخير اتفاق افتاد كه نشان دهنده پتانسيل مناسب و وجود زيرساخت‌هاي مطمئن براي گسترش بيشتر اين بازار در سال‌هاي آينده است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا