فضا

هند به دنبال ساخت ایستگاه فضایی اختصاصی تا سال ۲۰۳۵ 

بلندپروازی‌های هند در حوزه فضایی تمامی‌ندارد و این کشور از تصمیم خود برای ساخت یک ایستگاه فضایی اختصاصی تا سال ۲۰۳۵ خبر داد.

این کشور همچنین قصد دارد اولین گروه از فضانوردان خود به ماه را پنج سال بعد یعنی تا سال ۲۰۴۰ به انجام برساند. اقداماتی نشان‌دهنده عزم جدی این کشور برای حضوری قدرتمند در عرصه سفرها و اکتشافات فضایی حکایت دارد.

این کشور همچنین در ماه اگوست امسال، خود را به عنوان اولین کشوری معرفی کرد که توانسته فضاپیمایی را در نزدیکی قطب جنوب ماه فرود آورد. اندکی بعد و در ماه سپتامیر نیز این کشور فضایپمایی را برای مطالعه در خصوص خورشید به فضا پرتاب کرد.

اما تلاش‌های اخیر این شرکت در زمینه ماموریت‌هایی فضایی انسانی، حوزه‌ای جدید محسوب می‌شود. در ماموریت Gaganyaan، هند برای اولین بار با تکیه بر تجهیزات داخلی خود، فضانوردان را به فضا می‌فرستد و اکنون در حال آماده شدن برای تست تجهیزات و وسایلی است تا بتواند خدمه انسانی را به فضا بفرستد.

در جلسه‌ای که با حضور نارندرا مودی، نخست وزیر هند برگزار شد، آژانس فضایی هند از برنامه‌های خود برای دستیابی به ارسال خدمه انسانی در سال ۲۰۲۵ و قبل از ماموریت نهایی سفر به ماه خبر داد. هند قصد دارد چهار ماموریت آزمایشی بدون انسان را در روزها و هفته‌های پیش رو انجام دهد و در مجموع، ۲۰ پرتاب آزمایشی را قبل از ارسال فضانوردان به فضا در دستور کار دارد.

هند اعلام کرد که در حال ساخت یک سکوی پرتاب جددی و نسل جدید تجهیز پرتاب است تا بتواند به اهداف بلندپروازانه فضایی خود دست یابد. این کشور همچنین به ماموریت‌های بین سیاره‌ای را نیز فکر می‌کند و مودی نیز نسب به توسعه و ساخت مدارگرد زهره و کاوشگر مریخ ابراز علاقه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا