تکنولوژی

نوآوری در تکنولوژی ذخیره اطلاعات

شركت “اين‌فيز” به تازگي به فن‌آوري جديدي براي ذخيره اطلاعات دست يافته كه با استفاده از آن مي‌توان ‪ ۵۱۵‬گيگابايت اطلاعات را تنها در يك اينچ مربع از سطح لوح فشرده، گنجاند.

به گزارش سايت اينترنتي “نيوزفكتور”، شركت “اين‌فيز”(‪ (InPhase‬براي دستيابي به اين چگالي بالاي ذخيره اطلاعات از يك فن‌آوري جديد “هولوگرافيك” (‪ (Holographic‬به منظور نوشتن داده‌ها در سطح ابزار ذخيره اطلاعات، استفاده كرده‌است.

در فن‌آوري‌هاي مرسوم نوشتن اطلاعات در سي‌دي‌ها و دي‌وي‌ها و ساير بزار ذخيره اطلاعات، در هر لحظه تنها يك “بيت” داده روي سطح نوشته مي‌شود اما با استفاده از فن‌آوري جديد “اين‌فيز” با هر بار شليك يك پرتوي نور مي‌توان يك ميليون “بيت” اطلاعات را روي سطح ابزار ذخيره اطلاعات ثبت كرد كه در نتيجه سرعت نوشتن اطلاعات در مقايسه با فن‌آوري‌هاي فعلي به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌يابد.

شركت “اين‌فيز” اعلام كرده‌است لوح‌هاي فشرده‌اي كه در اين فن‌آوري براي نوشتن اطلاعات روي آنها مورد استفاده قرار مي‌گيرند، همانند “سي‌دي”ها و “دي‌وي‌دي”ها ارزان قيمت بوده و به همين علت فن‌آوري جديد مي‌تواند با ابزارهاي فعلي خواندن و نوشتن اطاعات رقابت كند.

شركت “اين‌فيز” اعلام كرده‌است كه نخستين درايو ساخته شده بر پايه فن‌آوري “هولوگرافيك” جديد را با گنجايش ‪ ۳۰۰‬گيگابايت در هر ديسك و سرعت ‪ ۲۰‬مگابايت در ثانيه براي خواندن و نوشتن اطلاعات در سال جاري به بازار خواهد داد و پس از آن نمونه‌هاي ‪ ۸۰۰‬گيگابايتي و سپس ‪ ۱/۶‬ترابايتي از همين ابزار ذخيره اطلاعات را به بازار معرفي خواهد كرد.

كارشناسان عقيده دارند فن‌آوري جديد شركت “اين‌فيز” به اندازه‌اي در زمينه خواندن و نوشتن اطلاعات كارامد است كه ممكن است در آينده علاوه بر رقابت با دسيكهاي نوري از جمله “دي وي دي”ها، به عنوان رقيب جدي ديكهاي مغناطيسي (هارد ديسكهاي مورد استفاده در رايانه‌ها) نيز خودنمايي كند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا