تکنولوژی

سقوط هواپيمای حامل بار شرکت مخابرات

مديرعامل فرودگاه پيام سه‌شنبه شب گفت: تحقيقات اوليه نشان مي‌دهد برخورد پرندگان مهاجر با هواپيماي باري، عامل سقوط آن بوده‌ است.

“احمد صانعي” در گفت و گو با خبرنگار ايرنا مركز كرج افزود: حدود ‪۱۵۰‬ پرنده مهاجر سياه‌رنگ كه در انتهاي باند اين فرودگاه نشسته بودند، همزمان با هواپيما از جا برخاسته و با هواپيما برخورد كردند.

وي تصريح كرد: در اثر اين برخورد و اشكالات ناشي از آن كه در ساعت ‪ ۱۶‬و ‪ ۵۰‬دقيقه به وقوع پيوست، سه موتور از چهار موتور اين هواپيما از كار افتاد و اين وسيله نقليه هوايي كه در حال اوج گرفتن بود، با مهارت خلبان ارمني‌تبار، در مناطق غيرمسكوني “سلطان‌آباد” به آرامي با زمين برخورد كرد.

سلطان‌آباد از مناطق شهرستان ساوجبلاغ است كه در ضلع شمال غربي فرودگاه پيام و حدفاصل اين شهرستان و كرج قرار دارد.

صانعي، نوع هواپيما را آنتونف ‪ ۱۲‬با ظرفيت حمل ‪ ۶۵‬تن بار ذكر كرد كه از مبداء فرودگاه پيام به مقصد دوبي در حركت بود.

وي گفت: اين هواپيما ‪ ۱۲‬سرنشين داشت كه خوشبختانه به آنان آسيب جدي وارد نشد و تنها چهار نفر دچار جراحت شدند كه به مراكز درماني منتقل شدند.

مديرعامل فرودگاه پيام يادآور شد: مجروحان حادثه بطور سرپايي درمان و از بيمارستان مرخص شدند و با تشخيص پزشكان قرار شد يك نفر از آنان بخاطر وجود اضطراب، تا صبح فردا در مركز درماني باقي بماند.

وي گفت: هواپيماي يادشده، يك محموله را صبح امروز از مبداء دوبي به فرودگاه حمل كرد و قصد داشت بار ديگر به كشور امارات متحده عربي برگردد تا بار مربوط به شركت مخابرات را به ايران حمل كند كه در مسير بازگشت دچار سانحه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا