ایراناینترنت

شرکت مخابرات در مظان یک اتهام جدید

آیا تخریب عمدی تجهیزات فیبر نوری رقبای این شرکت صحت دارد؟

وزیر ارتباطات به تازگی در اظهاراتی، از رسیدن گزارش‌هایی به این وزارتخانه خبر داد که به موجب آنها، شرکت مخابرات ایران به تخریب تجهیزات فیبر نوری برخی شرکتهای رقیب متهم شده است. این جنجال جدید زمانی به پا شد که برخی کاربران با انتشار ویدئوهایی در فضای مجازی، افرادی را به تصویر کشیدند که به صورت عمدی اقدام به تخریب برخی تجهیزات مخابراتی می‌کردند و ادعا شده بود که این افراد از سمت شرکت مخابرات ایران، مامور به انجام این اقدامات علیه رقبا شد‌ه‌اند.

در همین راستا به تازگی عیسی ‌زارع‌پور وزیر ارتباطات به این ویدئوها واکنش نشان داده و رسیدن گزارشاتی با مضمون مشابه به وزارت ارتباطات را تایید کرده است.  وزیر ارتباطات در گفت وگو با شفقنا در پاسخ به این پرسش «گزارش های مختلف از برخی شهرها حاکی است که شرکت مخابرات نسبت به تخریب تجهیزات فیبرنوری و کابل های ارتباطی برخی شرکت های اینترنتی اقدام کرده تا رقبا را از صحنه خارج کند؛ تدبیر وزارت ارتباطات چیست؟» بیان کرد: «گزارش هایی به ما رسیده و فیلم هایی نیز در فضای مجازی منتشر شده که اتفاقاتی از این دست در حال رخ دادن است. من بارها عرض کردم که شرکت مخابرات ایران دیگر تنها بازیگر حوزه ارتباطات ثابت نیست و باید بپذیرد که رقبایی برای آن درست شده و رفقای جدیدی پیدا کرده و باید در یک فضای رقابتی کار کند و مردم حق انتخاب داشته باشند.»

وی گفت: «ما سمت مردم هستیم، هر کسی که بتواند سرویس بهتری را برای مردم فراهم کند، طبیعتاً مردم آن سرویس را انتخاب می کنند و ما نباید مانع انتخاب مردم شویم.« وزیر ارتباطات افزود: «در شرایطی که این امکان هست که سرویس بهتری توسط اپراتور دیگری ارایه شود، شرکت مخابرات یا هر سرویس دیگری نباید جلوی سرویس دهی بهتر را بگیرد.»

زارع پور اظهار داشت: «من مطمئن هستم که مدیران شرکت مخابرات و اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل محترم اصلاً در این فضا نیستند و کاملاً فضای همدلی و همراهی دارند و این موارد هم جزئی بوده که قابل برطرف کردن است، اما بالاخره یک فضای جدیدی در کشور به وجود آمده و تا پیش از این نبوده و طبیعی است که ممکن است مقاومت هایی هم در برخی از موارد صورت بگیرد.»

وی عنوان کرد: «با تعاملاتی که با مدیران شرکت مخابرات داشتیم، کاملاً همراه هستند و این رقابت در عین رفاقت را پذیرفتند، انشاالله ثمره آن را مردم خواهند دید که سرویس های با کفیت تر و با سرعت تر در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.»

زارع پور به برنامه برخوردی وزارت ارتباطات در صورت تداوم روند تخریب فیبرنوری گفت: «هر دو بخش خصوصی هستند، اگر کسی نسبت به تخریب اموال دیگری اقدام کند، مراحل آن در قانون مشخص شده و مسیرهای رسیدگی وجود دارد و می توانند طبق قانون پیگیری کنند، ولی به نظر می آید که دوران گذاری است و حتماً با خوبی و خوشی طی می شود.»

واکنش مخابرات به اتهامات مطرح شده

جنجال ایجاد شده و اظهارنظر وزیر ارتباطات باعث شد مدیرعامل شرکت مخابرات به سرعت به اتهامات مطرح شده واکنش نشان دهد. مجید سلطانی که با حضور در نمایشگاه مطبوعات در غرفه خبرگزاری مهر حاضر شده بود، اظهارات مطرح شده درباره تخریب تجهیزات فیبرنوری برخی شرکت های اینترنتی توسط شرکت مخابرات ایران رد کرد.

سلطانی در پاسخ به سوالات مطرح شده پیرامون شائبه تخریب تجهیزات فیبر نوری برخی شرکت های اینترنتی توسط شرکت مخابرات ایران گفت: درباره اخباری که منتشر شده، روابط عمومی مخابرات ایران به صورت رسمی به این شائبه پاسخ داده است. درباره اخباری که منتشر می شود تا زمانی که صحت سنجی نشود، نمی شود تصمیم گیری کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه ما در شرکت مخابرات سرگرم توسعه زیرساخت ها هستیم، گفت: اتفاقا زیرساخت های اپراتورها در کشور در بخش ثابت و سیار از سوی شرکت مخابرات ایران سرویس دهی می شود. در بخش ثابت تعداد زیادی از شرکت ها هستند که از زیرساخت ها و کابل های ما استفاده می کنند و یا مثلا شبکه های سیار از زیرساخت شرکت مخابرات ایران بهره مند می شوند.

وی با رد تخریب تجهیزات فیبرنوری توسط شرکت مخابرات ادامه داد: شرکت مخابرات که خودش سرویس دهنده است، چطور ممکن است که چنین اقدامی را انجام دهد؟ همکاران من اصلا به هیچ وجه نه مجوز چنین کاری را دارند و نه چنین کاری را انجام می دهند.

سلطانی خاطرنشان کرد: بارها این اتفاق افتاده که شبکه مخابرات ایران آسیب دیده است اما آیا ما اعلام کردیم که کجا و چه کسی این آسیب را وارد کرده است؟ ممکن است یک نفر با اهداف مشخص و به عمد و برای فضاسازی، اقدام به چنین کاری کند ولی ما هیچ موقع درباره چنین اتفاقاتی صحبت نمی کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا