تکنولوژی

جهانگرد: برنامه های توسعه آی تی باید توسط سازمان های مدیریت و برنامه ریزی مدیریت شود

آی تی ایران – دبیر شورای عالی اطلاع رسانی گفت: بر اساس مطالعاتی که انجام دادیم متوجه شدیم که در اداره فناوری اطلاعات در بسیاری از کشورهای جهان زیر نظر مستقیم رییس دولت است.

در گفت و گویی که نصرالله جهانگرد با نشریه تکفا انجام داده وی می گوید: توسعه فناوری اطلاعات به عنوان یک مبنای اقتصادی و اجتماعی از جنس زیرساخت است و باید مدیریت اصلی آن در سازمان های مدیریت و برنامه ریزی انجام شود. اما در مرحله اجرا حتما باید بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و دستگاه های اصلی هماهنگی باشد.

وی دلیل توفیق برنامه فناوری اطلاعات در دولت گذشته را حل این مناقشه ذکر کرد و افزود: توفیق بزرگ ما در تحقق آنچه که امروز به چشم می آید محصول حمایت مستقیم سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، شخص رییس دولت ، معاون او و بقیه اعضای هیات وزیران در مرحله اجا بود .

وی در مورد دلایل اختلاف بین وزارت ارتباطات با سازمان مدیریت گفت: وزارت ارتباطات در درجه اول مسئولیت توسعه زیرساخت و حمایت از شبکه های دسترسی و توسعه سرویس های جدید ارتباطی را دارد اگر وزارتخانه بخواهد مدیریت توسعه کاربرد را برعهده بگیرد دفاتر سازمانی ، نیروی انسانی ، اختیارات قانونی و شان اداری لازم را برای این کار در اختیار ندارد و از سوی دیگر با کنار کشیدن سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملا هیچ کاری انجام نمی شود چراکه هیچ دستگاهی حاضر نیست که از دستگاه هم عرض خودش برنامه بگیرد در حالی که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی این کار را می کنند.

وی افزود: در تمام دنیا برنامه های توسعه فناوری اطلاعات دستاورد یک هماهنگی ملی بین چند بخش اصلی است که تعارضی با یکدیگر نداشته باشند.

وی به همراهی دکتر معمتدی به عنوان وزیر ارتباطات با برنامه فناوری اطلاعات در عین اختلاف نظر در زمینه توسعه آی تی اشاره کرد و افزود: شما هیچ وقت اختلافی را در مرحله اجرا ندیدید که بنده و یا وزیر کاری بکنیم که به اجرای برنامه صدمه بزند . من به عنوان مدیر برنامه تکفا، مشاور رییس جمهور ، مشاور وزیر ارتباطات و مشاور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کارم هماهنگی در سطح ملی بود اما نمی توانستم جای وزیر را بگیرم .

وی در پاسخ به پرسشی درباره حمایت از انجمن شرکت های انفورماتیک در طی سالهای اخیر گفت: من به عنوانه نماینده دولت توجهم بیشتر به آن نهادی معطوف شد که بیشترین پوشش را به همه صنف دارد و همه شاخه ها را در برمی گیرد ضمن اینکه به همه آن شاخه های تخصصی هم توجه کافی شده وباید بشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا