تکنولوژی

وعده اينترنت پرسرعت در سال 2006

بی بی سی- در تقويم چينی نماد هر سال تغيير می کند و سال ۲۰۰۶ سال سگ خواهد بود. اما طی پنج سال گذشته در دنيای فناوری، “اينترنت پر سرعت” نماد باقيمانده است.

خط سير منحنی “اينترنت پر سرعت” در اين سال ها همواره رشد صعودی داشته است.

به نظر می آيد اين موج با روی آوردن شمار بيشتری از کاربران به اينترنت پر سرعت همچنان ادامه يابد. سرعت همچنان افزايش خواهد يافت و حيطه گسترده تری از خدمات بر پايه اينترنت پر سرعت عرضه خواهد شد.

تحليلگران می گويند هر چند سرعت همچنان به ميزان کافی بالا نخواهد رفت اما مهمترين نکته، تسعه خدماتی است که اينترنت پرسرعت امکان ظهورشان را فراهم می کند.

در حيطه تلفن اينترنتی، ارائه دهندگان خدمات تلفنی بايد با شرکت هايی نظير اسکايپ و وناگ که خدمات تلفنی در اينترنت عرضه می دهند به رقابت بپردازند.

اين سال همچنين دوره مشاهده رشد وبلاگ ها، پادکست ها و ديگر موادی است که خود مصرف کنندگان توليد خواهند کرد.

چنين پديده هايی اين سوال را در ذهن ها ايجاد می کند که “تاثير توليدات مصرف کنندگان بر اينترنت چيست؟”

سريع تر، ارزان تر

دوازده ماه گذشته دوره جذابی برای کاربران اينترنت در بريتانيا بود.

سرعت برخی از ارائه دهندگان خدمات اينترنتی بدون افزايش قيمت دو برابر شد و شرکت های رقيب را به دست و دلبازی بيشتر سوق داد.

تا نزديکی های پايان سال، نسل جديد اينترنت پر سرعت که ای دی اس ال ۲+ ناميده می شود، با سرعتی حتی بيش از ۲۴ مگا بايت بر ثانيه، زبانزد همه بود.

در حالی که در برخی نقاط شهری سرعت اينترنت بالا رفته است، سرعت کم اينترنت در برخی نقاط دور دست، موج دوم نگرانی ها از شکاف ديجيتالی را موجب شده است.

هيچ نشانه ای از افت اشتهای مشتريان برای فناوری های جديد به چشم نمی خورد. بر اساس تحقيقات شرکت ديتامانيتور، ميزان تقاضا برای خدمات سريع اينترنتی در سال آتی افت نخواهد کرد و حدود ۶۰ درصد خانه ها در ريتانيا از مزايای اين فن آوری بهره خواهند برد.

آمار و ارقام در ديگر نقاط اروپا نيز وضعيت مشابهی را ترسيم می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا