تکنولوژی

معاون فني دبيرخانه‌ي شوراي عالي اطلاع رساني:مشكل پول الكترونيكي برطرف شد

ایسنا – معاون فني دبيرخانه‌ي شوراي عالي اطلاع رساني گفت: مشكل پول الكترونيكي نبود وفاق فكري و تمركز بر اجرايي كردن آن بود كه اين قضيه در حال حاضر مرتفع شده و بانك‌ها روال خوبي را براي ارايه‌ي خدمات پول الكترونيكي در برنامه‌هاي خود گنجانده‌اند.

مهندس «خسرو سلجوقي» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس فناوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهم‌ترين چالش فناوري اطلاعات را بحث تولي گري آن در كشور دانست و گفت: متولي IT در كشور بايد بتواند راهبردهاي توسعه‌يIT را مطالعه كرده و تصميم‌گيري مناسب را اتخاذ كند، كه اين راهبردها در حقيقت مسير حركت را روشن مي‌كند، و بعد از اين موضوع هر چالش ديگري در مراحل بعدي قرار مي‌گيرد.

وي با اشاره به پول الكترونيكي و بحث توسعه‌ي شبكه دسترسي به اينترنت و با بيان اين‌كه اين چالش‌ها از نظر اهميت و اولويت در درجه‌ي دوم محسوب مي‌شود،گفت: اين عوامل از لحاظ اثر‌گذاري روي سيستم‌ها به قدري موثر خواهد بود كه منجر مي‌شود متولي اين حوزه تحت فشار گذاشته شود.

معاون فني دبيرخانه‌ي شوراي عالي اطلاع رساني ادامه داد: نظام بانكي از پول الكترونيكي ددگاه جديدي به دست آورده و با اين رويكرد حركت به سمت جلو را آغاز كرده و در حال حاضر اگر كمبودهاي راه اندازي نظام پول الكترونيكي از جمله امضاي الكترونيكي را تامين كنيم استفاده از پول الكترونيكي جايگاه وسيع‌تري در عرصه‌ي كشور باز خواهد كرد.

معاون فني دبيرخانه‌ي شوراي عالي اطلاع رساني بخشي از اين چالش‌ها را نيز مربوط به ديدگاه و نگاه تعاملات جهاني ذكر كرد و گفت: بايد بتوان اين بخش را مديريت كرد هم‌چنان كه اين اتفاق نيز در حال وقوع است و طرح شتاب كه به بانك‌هاي كشورهاي عربي و به همين زودي نيز به چين وصل مي‌شود از فعاليت‌هايي است كه در اين حوزه در حال انجام است.

معاون فني دبيرخانه‌ي شوراي عالي اطلاع رساني معتقد است، با راه‌اندازي پول الكترونيكي عملا سه مثلث “بانك ، نظام دولتي و نظام مصرف كننده ” فعال تر مي‌شود و جريان الكترونيكي افزايش شديدي را پيدا خواهد كرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا