تکنولوژی

معرفي سايت‌هاي منبع براي پژوهش مالكيت فكري

ایرنا – امروز سايت‌هاي اينترنتي يكي از اصلي‌ترين منابع تحقيقاتي هستند كه مي توانند اطلاعات مورد نياز پژوهشگران را در اختيار آنها قرار دهند.

به همين منظور در زير تعدادي از سايت‌هاي اطلاعاتي موجود در اينترنت درباره مالكيت فكري و سرمايه‌هاي فكري معرفي مي‌شود.

‪ WWW.WIPO.INT‬آدرس سايتي كه در آن موضوعاتي پيرامون تجارت الكترونيك مالكيت فكري، پروسه تاثيرات اينترنتي روي تكامل سرمايه‌هاي فكري جامعه بشريت ارايه شده است.

همچنين در اين سايت اطلاعاتي در مورد بيوتكنولوژي و تغييرات آن طي چندين سال اخير، امار مربوط به مجموعه كاملي از قوانين موجود براي دستيابي به اطلاعات سايت‌هاي مختلف و تخلفات مختلف و ارايه قوانيني در مورد سرمايه‌هاي فكري در كشورهاي مختلف در شده است.

يونسكو هم قوانين مربوط به كپي رايت را به صورت آمار جزيي و كامل ارايه داده اين آمارها هر ساله به روز مي‌شود وي مي‌تواند يك منبع اطلاعاتي بسيار مناسب باشد.

ادرس اينترنتي اين سايت كه حقوق نويسندگان و كارهاي ادبي آنها در آن به تفضيل درج شده ‪ WWW.UNESCO.ORG/CULTURE/COPYINDEX.HTML‬است.

دفتر امور تجاري و بازرگاني ايالات متحده آمريكا نيز قوانين بين المللي سرمايه‌هاي فكري را در خود جاي داده است اين دفتر مرجه اطلاعاتي غني و كاملي محسوب مي‌شود و به صورت اختصاري ‪ USPTO‬خوانده مي‌شود.

آدرس اين سايت ‪ WWW.USPTO.GOV/WEB/OTHER.HTML‬است.

‪ WWW.CORDIS.LU/IPR-HELPDESK‬ادرس سايت دفتر كك رساني به احقاق حقوق سرمايه‌هاي فكري اتحاديه اروپا است كه يك خبرنامه ماهيانه نيز منتشر مي‌كند كه اطلاعات موجود در اين خبرنامه مجموعه كاملي از پژوهش هاي انجام شده در زمينه حقوق سرمايه‌هاي فكري است.

منابع اطلاعاتي در مورد تكنولوژي جديد مورد استفاده در اين صنعت در اتحاديه اروپا در سايت ‪ WWW.ECHO.LU/LEGAL/EN/IPR/PR.HTML‬درج شده است.

سازمان ايالتي آمريكا و سيستم اطلاعات تجاري خارجي كه اطلاعاتي مربوط به قوانين ملي دولت آمريكا در حمايت از سرمايه‌هاي فكري را در خود جاي داده لينك‌هاي مختلفي كه در خصوص حمايت از سرمايه‌هاي فكري وجود دارد و منابع اطلاعاتي دولتي در سايت ‪ WWW.SICE.OAS.ORG/INT-PROP.ASP‬است.

مركز بررسي قانون‌هاي حمايت سرمايه‌هاي فكري كه به مركز قوانين فرانكلين پيدان معروف است و اطلاعاتي بين‌المللي را در خود جاي داده آدرس آن ‪ WWW.IPMALL.FPLC.EDU/POINTBOX.HTM‬است.

‪ WWW.PATENTS.COM‬شبكه اطلاعاتي اوپواهل ولارسون كه يك منبع اطلاعاتي غني در مورد سرمايه‌هاي فكري در اينترنت محسوب مي‌شود، است.

مركز اطلاعاتي مكس مركاتوري كه مسووليت نظارت بر زير ساخت‌هاي تجارت الكترونيك و قوانين مربوط به آن را بر عهده دارد وسيله تحولات قوانين مربوط به مالكيت فكري را در خود جاي داده است.

نشاني اينترنتي اين مركز
‪ WWW.JUS.UIO.NO/IM/TOC/X.OO-INTELLECTUAL.PROPERTY.HTMLاست.

سازمان تجارت جهاني نيز همچون ديگر مراكز بين‌المللي مركزي براي مطالعه سرمايه‌هاي فكري دارد كه آدرس آن
‪ WWW.WTO.ORG/WTO/INTELLECT/INTELLECT.HTM‬است.

در سايت دانشكده حقوق دانشگاه كورنل اطلاعات جامعي در مورد حقوق سرمايه‌هاي فكري و قوانين مربوط به كپي رايت وجود دارد.

قوانين دولتي و كدهاي موجود در اين زمينه در كشور ايالات متحده آمريكا قرار گرفته كه مي‌تواند به دانشجويان حقوق يا پژوهشگراني كه در زمينه حقوق سرمايه‌هاي فكري يك سرزمين تحقيق مي‌كنند كمك بزرگي بكند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا